Seiko Marine Master 300 Topic 🌊

:black_heart: & :blue_heart:

11 likes

Blijft een bijzonder kleur blauw. Op deze foto bijna zwart en mijn eerder geposte foto helder licht blauw. Naar mijn mening heel gaaf👌

2 likes

Ik blijf het een heel mooi horloge vinden, maar het blijft een automaat en dat zit me als verschrikkelijk gemakzuchtige nauwkeurigheidsliefhebber niet echt lekker.
Zou Seiko er een 7C46 of vergelijkbaar quartzuurwerk in zetten is het een heel ander verhaal, maar dan gaaan ze qua marketing zichzelf bijten met de SBBN serie aan de 300m tunas.

1 like

Foto’s van Fratello.
Wat een ding :heart_eyes:

5 likes

Ik zou gewoon een sbbn031 Tuna erbij kopen.:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Die SBBN031 heb ik al 3,5 jaar en die draagt prima.

1 like

Heb je ze allebei in de collectie? :scream:

Welke heeft je voorkeur?

Gedachte-experiment. Op een SBDX001 staat met koeienletters Marinemaster. op een Tuna SBBN035 ook. Op een SLA019/021 niet. Is de laatste dan wel een Marinemaster?

1 like

De blauwe omdat je die minder vaak ziet en hij afhankelijk van de lichtinval soms zwart lijkt. Alleen zwart is zo Henry Fords :wink:

1 like

Ik heb een MM300 (SBDX001) en een Tuna (7549-7000). MM300 draag ik bijna elke dag en is top. Draag hem nu met een DAL1PB, eerste band die ik echt lekker vind dragen.
Tuna ben ik wat voorzichtiger mee, maar vind ik een erg mooi horloge. Is wel een maatje groter, maar iets lichter.

6 likes

Ja want het is exact hetzelfde horloge.

Niet mee eens! Voor sommige liefhebbers kan dit kleine verschil net HET verschil maken… ondanks dat de basis gelijk is.

Maar ik meende eens gelezen te hebben dat je geen duizenden euro’s aan een Seiko ging geven?!? Mooi horloge hoor… heb hem zelf ook gehad… maar soms volg ik het niet helemaal :sweat_smile:

1 like

良い土曜日を :smiley:

10 likes

Deze moet eigenlijk in het Tuna can topic :wink:

1 like

Nee voor mij niet Staat er niet op en is het dus ook niet.
En is Niet het zelfde horloge!
Heeft Jaap al uitgelegd Ralph.
En de X is maar niXs
Kan je alle X wel een MM noemen.

Jaap heeft aan jou al uitgelegd dat het Niet het zelfde horloge is.
Is het ook niet.
Kijk maar even goed naar de echte!

6 likes

Wordt de Marine Master 300 gekenmerkt door zijn monobloc case en kast vorm, hands, hour markers, bracelet, bezel of door slechts twee woorden op de dial?

3 likes

Onder andere enz enz.
Jaap heeft het je al uitgelegd toch.
Maar zeker de naam natuurlijk.
Straks is een Sub en een SD ook hetzelfde!
Staat beide Rolex op!
Moet niet gekker worden!
MM is een MM waar MM op staat !

Denk dat niet alleen de tekst op dial de Marine Master definieert.

Volgens jouw redenatie zou een Turtle mod met Marine Master dial meer Marine Master zijn dan de nieuwe SLA021J. En dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel…

1 like