Jammer om te horen, misschien moet je als je in Maastricht bent eens persoonlijke naar binnen stappen, dan denk ik dat je er wel op komt als ze zien dat je serieus bent.
Succes
.
Dat is inderdaad een optie.
Zijn hier nog mensen met de Seiko Marine Master 300 SBDX of SLA series?
Ik heb de Marine Master 300 SBDX001 gehad. De laatste der mohicanen uit het Pre-Prospex tijdperk.
Waanzinnig horloge maar uiteindelijk laten gaan voor een Tudor Pelagos 25500tn Two liner…
Maar gek genoeg is Seiko Marine Master 300 SLA021J is on my radar…
Iemand die zowel de vorige generatie heeft gehad als de nieuwe SLA? Zo ja hoe verhouden deze ten opzichte van elkaar? Is de kwaliteit en bouwkwaliteit omhoog gegaan? Of vergelijkbaar met de SBDX001/SBDX017?
Ik heb de SLA021, maar heb geen vergelijk met de oudere types…
Als je hem een x in real life wilt checken hoor ik het wel!
Hoi,
Ik heb beide gehad en ik vind ze allebei hetzelfde dragen, marinemaster op de dial is wel veel mooier dan de x, de sla is echter in meer kleuren te krijgen.
Allebei prachtige horloges eigenlijk kwa looks een van de mooiste duikers verkrijgbaar.
Sinds kort heb ik hem ook.
Hele mooie aanvulling met mijn sinds kort aangekochte Captain Willard.
Ben weer even in de Seiko gedoken.
SBDX001 EN SLA023. In het dagelijks gebruik voldoen beiden uiteraard. Eerlijk gezegd draag ik de 001 nauwelijks, omdat de blauwe mijn voorkeur heeft.
Als je onderstaand artikel opzoekt, kun je alle verschillen tussen 001-017-021 ontdekken.
Seiko Marinemaster 300 SLA021J1 – Still the best in class?
Maar het zal wel de Tudor worden…
Vind ze alle 2 wel mooi…
Blijft een bijzonder kleur blauw. Op deze foto bijna zwart en mijn eerder geposte foto helder licht blauw. Naar mijn mening heel gaaf👌
Ik blijf het een heel mooi horloge vinden, maar het blijft een automaat en dat zit me als verschrikkelijk gemakzuchtige nauwkeurigheidsliefhebber niet echt lekker.
Zou Seiko er een 7C46 of vergelijkbaar quartzuurwerk in zetten is het een heel ander verhaal, maar dan gaaan ze qua marketing zichzelf bijten met de SBBN serie aan de 300m tunas.
Ik zou gewoon een sbbn031 Tuna erbij kopen.
Die SBBN031 heb ik al 3,5 jaar en die draagt prima.
Heb je ze allebei in de collectie? 
Welke heeft je voorkeur?
Gedachte-experiment. Op een SBDX001 staat met koeienletters Marinemaster. op een Tuna SBBN035 ook. Op een SLA019/021 niet. Is de laatste dan wel een Marinemaster?
De blauwe omdat je die minder vaak ziet en hij afhankelijk van de lichtinval soms zwart lijkt. Alleen zwart is zo Henry Fords 

&