Top horloge de sbdx001 of 017.
Gefeliciteerd met dit prachtig horloge.
Mijn MM 300 is terug van een volledige service beurt. Prijzig, maar nu loopt ie plus 1 sec. Dus kan er weer tegenaan!
Mag ik vragen waar je hem hebt laten servicen, wat de kosten waren en hoe lang je hem kwijt was? Mag ook via PB.
Mooi hoor, bij Seiko service center laten doen of horlogemaker?
Ook heel mooi. Maar is dat ceramic niet een beetje mat? Ik vind die diepzwarte pianolak spiegelende bezel inley van de 001 juist zo mooi.
De keramische insert is juist glimmend!
Bij Seiko Nederland laten doen. Door foutje met verzenden wat langer geduurd. Van prijsopgaaf tot retour was zo’n 1,5 week. Kosten zijn 385 euro. Knap geld, maar nu kan ik er wel weer jaren tegenaan.
Bij Seiko Nederland laten doen. Door foutje met verzenden wat langer geduurd. Van prijsopgaaf tot retour was zo’n 1,5 week. Kosten zijn 385 euro. Knap geld, maar nu kan ik er wel weer jaren tegenaan.
Door de monobloc kunnen maar weinig horlogemakers hem openen, vandaar mijn keuze voor Seiko Nederland
Veel geld, maar wel een normale prijs voor een servicebeurt van een automaat. Het lijkt me bij dit type horloge best wat werk om zo’n uurwerk er uit te halen. En terug te zetten met pakkingkjes etc. Weet jij toevallig ook wat het kost om de “kast” weer netjes te maken.
Geen idee wat ze bij de tuna gebruiken (staal met IP coating, DLC of een keramische laag), maar die glimt ook goed.
Je bedoelt polijsten etc.? Geen idee, Seiko Nederland (of Amsterdam boutique) zou daar mis wel antwoord op kunnen geven. En 385 is zeker normale prijs, hoopte echter op minder
Goed idee Zal hem morgen ook maar weer eens een dage polstijd geven .
Blijft een geweldige horloge.
Ik klink nu misschien wel als een amateur, maar als ik mijn marinemaster sbdx001 opwindt (ik weet t, tis een automaat) kan ik blijven draaien terwijl ik bij andere horloges gewend ben dat het draaien van de kroon zwaarder wordt. Iemand hier ervaring mee of verstand van? Is dit gewoon voor de marinemaster?
Zelfs bij het vastschroeven van de kroon zou je het moeten voelen, luister er eens goed naar je zou het ook moeten horen.
Komt mij niet bekend voor maar ik heb eigenlijk nog nooit meer dan zeg 30 slagen aan de kroon gedraaid. Normaal draait het zwaarder op het laatste bij een handwind horloge maar automaat?