Seiko Marine Master 300 Topic 🌊

Welke zou jullie keuze zijn.:stuck_out_tongue_winking_eye:
De 300 of de 1000 marinemaster.

3 likes

ik ga voor de 300 versie.

Ja is mooier, maar de 1000 versie is toch speciaal, titanium kast uit 1 stuk, meer dan 3k onder water, zeldzamer en niet eens zoveel duurder technisch toch erg geavanceerd.

Om mee te duiken: de 1000. Voor op het droge: de 300.

1 like

Optie drie: De 300m MM met stalen bezel. :slight_smile:

2 likes

Of zijn voorganger de sbbn017, of het betere werk de sbdx014.
Luxe problemen.:joy:

1 like

Euh, hoezo kiezen?

(De 300m versie draagt wel iets comfortabeler.)

2 likes

Die 1000 is tof natuurijk maar ook stuk groter toch? Zou even passen…

Hoi,
Nee ik hoef niet te kiezen, maar als je er een moest kiezen welke werd het dan.:smile:

Als ik zou moeten kiezen tussen de SBBN031 (300m staal) en de S23626j1 (1000m titanium) wordt het bijna zeker de 300m versie.
Waarom?
Stabieler op de pols vanwege de grotere afstand tussen de bandpinnen, en de hogere aanzet van die bandpinnen.
Keramiek is een stuk krasvaster dan staal, zelfs met diashield, maar bij echt stevige klappen denk ik dat staal het met een deuk en een kras overleeft waar dat het keramiek zal breken.
Draagbaarheid qua uiterlijk, de 300m versie is iets meer ingetogen en een stuk meer kegelvormig vanaf de onderkand zodat het net iets makkelijker onder een mouw van een jas of een overhemd valt.
Doorgeboorde hoorns zodat banden erg makkelijk te wisselen zijn.
Wijzerplaat en wijzers komen qua stijl goed met elkaar overeen en geen onverwachte verblinding door blinkend geslepen vlakken.
Bol glas (gewoon mooi)
Schroefdeksel aan de achterzijde (makkelijk voor de batterijwissels, maar die doe ik toch niet zelf)
Stalen insert met diep gegraveerde markers voor de lunette ipv een acryl achtige ring. Dat zal net een dingetje zijn waardoor de stalen versie 100 jaar mee zal gaan en de titanium versie 90 jaar ofzo.
Punten waar de 300m versie wat mij betreft verbeterd kan worden:
Double dome saffier ipv hardlex (is beter volgens meneer Tokunaga zelf, hardlex was budgettair beter te verantwoorden).
Wit datumwiel met zwarte cijfers ipv het toegepaste zwarte datumwiel met witte cijfers (symmetrie wijzerplaat)
Iets bredere bandaanzet (nu echt superstrak 22mm, 22,1 of 22,2mm maakt het voor wat stalen banden prettiger, strapcode levert hierom 21,5mm endlinks).

2 likes

Je hebt gelijk, ook je argumenten kloppen volkomen, de Emperor is ook een hoog horloge, de quartz
is wat lager.
Maar het is wel een geweldig ding als je hem in de hand hebt voel je de kwaliteit, gelukkig heb ik ze allemaal toppers.:+1::joy::joy:

Het is zeker een kwaliteitsding, maar de 300m en de 1000m is zo’n beetje het vergelijken tussen een Mercedes G-serie en een Unimog.
Beide zijn ruim, ruim, ruuuuiiiim meer capabel dan veel van de gebruikers (ik hoor ook bij het merendeel bureaublad plonzers).

1 like

Zo zou je het ook kunnen zeggen, maar de Emperor speelt toch in een andere klasse, de prijs is daar ook naar, hij is ook veel exclusiever kijk maar eens op YouTube, het horloge gaat even onder een duikboot 4,2 k onder water.:muscle::muscle::muscle::stuck_out_tongue_winking_eye:

Sinds vandaag mag ik hier ook plaatjes posten. Vanmiddag deze mooie SBDX001 opgehaald. Ik wilde die zonder de X op de wijzerplaat, ik ben er heel blij mee :heart_eyes:

24 likes

Fenomenaal horloge! Van harte gefeliciteerd :sunglasses: :+1:

1 like

Grappig dat je geen X op de wijzerplaat wilt.

Zou ik ook niet willen… maar ik ben geen @CitizenX

3 likes

Juist geen lelijke Prospex X op de dial. De Sbdx001 is de oer MM300 :sunglasses::+1:

4 likes

Dank je Ralf :+1:t2:

1 like

Lol, mijn naam maar eens aanpassen :grin:

2 likes

Ik ben het volkomen eens, geen x op marinemasters de rest maakt me niets uit.:yum:

2 likes