Seiko Marine Master 300 Topic 🌊

Ook top. Een Seiko Turtle zou je ook nog kunnen proberen. Die zit daar weer precies tussen in. De Seiko Sumo is wel echt een flinke stap hoger en nog beter afgewerkt.
@Sjoerd_K Toevallig heb ik beide in het blauwe gedeelte staan. Dus mocht je interesse hebben contact me.

M’n vrouw(geen kijk op Seiko nicknames) zei gisteren: "Lijkt wel een tonijnblikje op je pols."
Ik haar uitleggen dat er ook een Seiko is die die bijnaam al heeft :wink:

9 likes

Maar al gezocht op watchuseek en dergelijke: is er al een bijnaam voor deze SLA021J1/SBDX023, ik lees X Master, Night Ocean?

Dat is de nieuwe MM300! Het zwarte model. Nog niet eerder gezien hier! :blush::+1:

1 like

De PS300 zou een mooie zijn. Een eerbetoon aan de MM300 door de “300” en PS voor Prospex dat het woord Marinemaster heeft verdrongen.

2 likes

Goed verzonnen! :sunglasses::+1:

Gewoon lekker Marinemaster blijven noemen. Dat is het uiteindelijk toch. Of desnoods Marinemaster 2.0 :wink:

MX300 kan ook nog

1 like

Het woordje Marinemaster is helaas echt verdwenen.

10 likes

I know, maar het stoort mij niet. Vind de wijzerplaat wel lekker in balans zo.

1 like

Heb je ze allebei?:heart_eyes::scream::heart_eyes:

1 like

Yes!

3 likes

Mooie sumo foto’s zeg !
De marine master is ook prachtig, maar de X doet afbreuk aan het stijlvolle en tijdloze uitstraling.

Winner! :sunglasses::+1:
Sbdx001 of Sbdx017?

Edit: aan de rubberen band te zien de SBDX001 :slightly_smiling_face:

Klopt. Welke band heeft de 017?

Metalen keeper ipv rubber

Dat is wel jammer naar mijn mening, deze term op de wijzerplaat spreekt boekdelen.

Ah!

Je kon het overigens ook op het kaartje zien :wink:

57

1 like

Klopt maar ik zag het aan de band. Ik heb namelijk dezelfde :blush::+1:

Ergens eind 2015 m’n SBDX001 doorverkocht, tja, daarna nog twee keer de 017 gehad, maar de laatste leeft sinds dit voorjaar in Oberhausen…
En nu deze, ook een geweldenaar. De dial vind ik nu minder druk en meer in balans. Natuurlijk is het iconische ‘MARINEMASTER’ verdwenen en nu het PS(X) logo. Maar het blijft in mijn ogen zeker 'n MM300 want qua looks(en specs edit) is hij 90% z’n voorganger.