SEIKO Marine Master hommage

Je denkt toch niet dat het me ooit is gebeurd dat wanneer ik mijn Marinemaster droeg er iemand was die riep" wauw een Marinemaster". Wel dat collega’ s die weten dat ik een horloge gek ben teleurgesteld reageerden dat ik maar een seiko droeg. Niemand draagt een (nep) Marinemaster om stoer te doen.

5 likes

Fout Ide, there can only be one Merkur :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

En laat dat nou net een verknipte Ford Sierra zijn…

nee joh, een homage…

A wannabe :smile:

1 like

Dus qua “homage” of Neppert: valt dus alleszins nog mee.

volgens Wikipedia:

The Merkur XR4Ti (eXperimental Racing, 4 series, Turbo, advanced Injection system)[1] was a short-lived United States and Canadian-market version of the European Ford Sierra XR4i. It was the brainchild of then Ford vice president Bob Lutz.[2] It was sold in the US from 1985 to 1989. It was the first vehicle sold by Merkur, followed in 1988 by the Merkur Scorpio.

Sjonnie bak voor de states dus.

Wat een ding zeg… dan is tactico anko waarschijnlijk een beter idee, al is de lijn tussen homage en kopie daar ook al dunnetjes.

Dat kon Sjonnie in Nederland pas betalen toen hij voor 80% was afgeschreven hoor. De XR4i was kaal precies even duur (maar veel lelijker) als de BMW 323i, het topmodel van de 3 serie. Turbo en 4 wielaandrijving was toen nog knap bijzonder overigens. (Audi had het wel in andere modellen dan de urquattro, maar de meeste auto’s op straat hadden het niet, en al helemaal niet in Nederland. )

Het is in elk geval allemaal namaak.

Haha ik ken het. ‘Oh, wel leuk ja zo’n Seikootje.’ ‘Maar moet je mijn dikke Invicta zien! 450 euro!’

Jij vergeet de BMW M3 maar even voor het gemak?

Ja.

ach, detail…

Het was ook de M3 niet ,want die kwam pas in 1986 terwijl de xr4i in 1985 uitkwam en toen was bij BMW de 325i het topmodel…als de details dan toch meetellen :smile:

Hier wordt het wat vager…

Jaguar xkr

Aston Martin db7

gebouwd op hetzelfde platform. En dezelfde ontwerper Ian Callum.

Jajaja :smile: De XR4i was ook niet het meest hardcore sportieve model van de Sierra hè, er was ook nog de Sierra RS Cosworth, die de qua specs de M3 net passeerde.
https://www.pistonheads.com/features/ph-features-heroes/ford-sierra-cosworth-rs500-ph-heroes/35529
Maar ten tijde van de E30 was er nog geen 325, 328, 330, 335. Het ging er mij om dat een XR4i een dure auto was in die tijd. Voor Sjonnie. Jullie maken mij offtopic ja! :oncoming_automobile:

1 like

Jawel…

:smile:

Ok ik blijf zo lang offtopic als het duurt :grin:
wiki:
“In het voorjaar van 1983 werd er een sportief topmodel geïntroduceerd: de XR4, kort daarna XR4i geheten.”

1 like