Seiko Marinemaster Golgo 13 limited edition

Weet niet of deze al langsgekomen is hier. Dat heb ik dan gemist.
Maar kwam deze limited edition Seiko Marinemaster op internet tegen.
Gaat om een ‘Golgo 13’-versie, die verwijst naar een Japanse strip.
Er worden er 500 gemaakt. En deze quartzversie (Seiko caliber 7C46) moet 1.450 dollar kosten.

Vanaf 8 september wordt ie geleverd. Maar je kunt 'm nu bij diverse aanbieders op de elektronische baai al bestellen.
Vroeg me af of iemand hier dit toevallig gaat doen of al gedaan heeft?
Weet dat hier een aantal serieuze Seikofielen zit ;).
Lijkt mij vrij veel geld voor wat je krijgt. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Het is natuurlijk wel 'n unieke kwaliteitsklok…
Iemand die ervoor gaat?

Het leuke van Seiko vind ik dat je voor quartz-geld een mechanisch horloge krijgt. Maar hier is het net omgekeerd, dus helaas, ik sla even over…

De rode accenten vind ik leuk, maar de Tuna blijft veel te groot voor m’n iele polsen.

Ik ben benieuwd of er ooit nog eens een nieuwe limitedversie voor de reguliere Marinemaster komt, de laatste stamt voor zover ik weet uit 2000 (en deze versie draag ik nog altijd met veel plezier :)) maar een nieuwe limitedversie van dat model lijkt me geweldig :slight_smile:

Deze doet me sterk denken aan een anders Seiko model, maar dan een paar honderd euro.

Ik vind eigenlijk iedere Tuna gaaf; zo ook deze.

Gaaf model, maar de combinatie van prijs, uurwerk en de looks maken het toch een beetje tot een horloge dat voor mij as ‘casual’ Seiko-liefhebber buiten de boot valt. Niet bepaald een model voor elke dag.
Maar ik geloof meteen dat de ‘Seikofielen’ er wel voor zorgen dat ie’ snel uitverkocht zal zijn.

Vet ding zeg…

Een LE is nu eenmaal duurder en zo vaak maakt Seiko geen LE.

Ik vind deze trouwens niet denderend. Te rood.

Misschien moet Rolex eens een LE maken voor fee stripfiguur Kuifje !(een Gmt met gouden bezel, blauwe wijzerplaat