Seiko Marinemaster

Hallo,ik ben Hans,nieuw op dit sublieme forum.Vanmorgen wat plaatjes gemaakt van m’n laatste aanwinst.Groet Hans

Welkom Hans en dat is een geweldig mooie aanwinst.

Hallo Hans.
Welkom op dit gezellige en altijd behulpzame forum. Wat een prachtige marinemaster heb je! Volgens mij is die nog niet zo vaak hier voorbij gekomen.

(tu):)-D

Welkom. Als rechtgeaard Seikoliefhebber (ik heb er 6) kan ik deze bijzondere klok zeer waarderen.
Gr,
Lone Ryder

Wat/waarom is een Seiko Marine Master een bijzondere klok?

Genesis

Welkom! Er zijn hier genoeg Seiko liefhebbers.
Ik zou ook wel willen weten wat maakt deze bijzonder? Ik weet niet veel van de Seiko horloges.

Welkom, en dat is inderdaad een prachtige Seiko!!!

vintagecollector Schreef:

Welkom! Er zijn hier genoeg Seiko liefhebbers.
Ik zou ook wel willen weten wat maakt deze
bijzonder? Ik weet niet veel van de Seiko
horloges.

De Marine Master is het high end paradepaardje van Seiko. Ze kosten zo een 2500 dollar nieuw maar dan heb je wel een hele vette duiker.

Uurwerk is afkomstig van een Grand Seiko. Monococque kast en ontzettend mooi afgewerkt. Het is dat ie nogal dik is en daardoor niet supercomfortabel is maar zou dit boven een Sub No Date inschalen.

Super Seiko!!

Ik zit ook al een tijdje met een scheef oog naar de MM te kijken…

Tom Koerts Schreef:

Uurwerk is afkomstig van een Grand Seiko.
Monococque kast en ontzettend mooi afgewerkt. Het
is dat ie nogal dik is en daardoor niet
supercomfortabel is maar zou dit boven een Sub No
Date inschalen.

Helemaal mee eens, hoewel ik geen S n D heb om het te vergelijken. Ik overweeg sterk om er weer een aan te schaffen…

Menno

Vergat het te vragen: via wie heb je 'm gekocht? Er zijn meerdere aanbieders.

Menno

Van harte welkom hier,en je hebt een prachtige Seiko(tu)

Zo zeg, wat een binnenkomer! Welkom op het forum!

Ik heb onlangs een Seiko SBDC003 aangeschaft (Sumo) en ondanks dat ik erg blij ben met deze klok merk ik dat ik ook steeds vaker naar de Marinemaster zit te kijken. Hij is en blijft wel erg bijzonder!

Seiko MM is supervet!!!

Van harte. Bijzonder mooi.

Een ware klassieker (tu)

Gefeliciteerd! Ik heb vorige week ook een MM300 gekregen (ook nog eens écht gekregen) en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik kan beamen wat Tom zegt: Ik heb een nieuwe Sub no date gehad en nu een nieuwe MM300, ik weet nog niet wat het is, maar als ik nu moest kiezen, dan de MM300.
Nu nog redelijk verkrijgbaar, maar dit model zal er toch eens uit gaan ‘binnenkort’ (al in productie van voor 2000) en Seiko is bezig aan een ‘herpositionering’, dus steeds duurder) en een nieuw model zal gewoon ruim over de 3000$ gaan. De kast heeft zó’n mooie details…

@Menno: zie pb :wink:

Dat verklaart een hoop! Grand Seiko van binnen en een super behuizing dat wordt dus een klassieker wanneer Seiko stopt met produceren. nogmaals gefeliciteerd met deze binnenkomst op het forum!

Welkom en een gave aanwinst.(tu)