Seiko Marinemaster

Even een vraag aan de kenners, kun je ook saffierglas laten plaatsen op een marinemaster?

1 like

Welke Seiko Marinemaster, Seiko heeft er nogal een aantal :slight_smile:

Op elk potje past een dekseltje :wink:

Ik neem aan dat je de MM300 bedoelt? Dat is geen voor de hand liggende update, maar volgens mij is er iemand hier op HF die dat voor elkaar heeft gekregen, weet zo niet meer wie.

De MM600 heeft standaard saffier.

Bedoel de MM300

1 like

Extra schakels inmiddels bemachtigd Hennie? :wink:

Ja zeker hou er nog een paar over😂

1 like

Met die stevige polsen van jou kun je beter mij de Marine Master verkopen en een Orient Saturation diver 300 kopen. Zit nog saffier op ook :wink:

3 likes

Schijnt te kunnen, maar dan moet de kast vanaf de bovenkant te worden geopend. Daarna saffier er in etc.

Ik heb het weleens aan Rob van Monsterwatches gevraagd maar hij begint er niet aan. De klok moet dus naar een horlogemaker worden gestuurd of zoiets.

Geen saffier op de MarineMaster300 is voor mij een dealbreaker.

Toch is dat vreemd, de MM300 is een echte duiker, saffier is op een duiker eigenlijk niet handig. Het breekt bij een harde stoot op iets hard/scherps. Hardlex kan (meestal niet) krassen, maar je duiker werkt dan nog wel en daar gaat het om, zeker bij duiken. Nu duiken de meesten hier niet (ik ook niet). Het concept van de MM300 klopt wel. Bovendien na 3 MM’s weet ik dat er geen krassen op het glas komen. Het is behoorlijk krasvast.

1 like

Kan best zijn.

Maar vrijwel alle duikers van de “topmerken” en zeker in deze prijsklasse, hebben saffier. De Submariner, is een duiker, heeft saffier. De Seamaster, saffier. etc. De/mijn Steinhart OVM heeft saffier en mijn Seiko Skx, Sumo en Shogun hebben allen saffier.

Ik duik ook niet maar ik heb met andere horloges meegemaakt dat het glas krast, wanneer geen saffier. Voor mij is saffier een must.

De nieuwe MM300 (SBDX017) heeft trouwens gewoon saffier.

No way. Ik heb diverse reviews gelezen, maar nee.

Dat is zo en komt meer voort uit consumenten vraag omdat vrijwel niemand nog echt duikt met zijn high-end duiker. De MM is gebleven bij de leest. De duurdere Tuna’s hebben tegenwoordig ook saffier trouwens.

2 likes

Heeft geen saffier.

Vind de MM300 prachtig. Zodra er saffier op komt ga ik overwegen er 1 te kopen.

Niet te vergelijken qua prijs natuurlijk.

Bovendien betwijfel ik hoeveel duikers opteren voor een Sub als ‘instrument’.
Eerder een horloge om lekker in de kroeg mee te duiken en op te scheppen :wink:

2 likes

Klopt. Maar mijn Steinhart van €400 heeft wel saffier. Just sayin’

dat met name

een beetje net als al die rijkelui in een Range Rover die het asfalt nooit af komt :wink:

2 likes