Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er in de jaren 70 Seiko’s 5 gemaakt met een Italiaanse dagaanduiding. Zoekslagen op internet leveren me nog niet heel veel op. Weet iemand welke modellen Seiko gemaakt heeft met de Italiaanse dagaanduiding en in welke jaren dat was? En zijn er ook moderne modellen met een Italiaanse dagaanduiding?
Worden/Werden dat soort versies niet continue door de jaren heen gemaakt? Ook nu dus?
In ieder geval ik heb er eentje uit de jaren ‘70 of ‘80. Zie hier wel met de Engelse aanduiding actief:
(Foto uit eigen archief.)
Dit is een exemplaar met een dubbele aanduiding? Zowel Engels als Italiaans?
Si mi amichetto, inglese e italiano, vero ?
E dove si trova?
Ce l’ha un collezionista Seiko 5.
Hebben die een specifieke typeaanduiding per taal? Of zijn ze hetzelfde? Dus zou ik ze kunnen vinden op een ref? Want meestal zijn ze ingesteld in het Engels en zie je niet welke talen er nog meer op de schijf staan. Ik zag al wel dat Seiko een stuk of 7 talen heeft in de verschillende modellen. En dan meestal 2 per schijf
En @SalvatoreB, Marcello, niet vergeten dat in Duitsland veruit de meeste verzamelaars van Seiko 5 wonen.
Dus Duitse Seiko 5-sites online brengen de meeste resultaten op in jouw zoektocht.
Dank je wel! Ik zal in dat geval ook eens op uhrforum kijken!
He Salvatore, Marcel.
Kijk ook even op Vinted . Seiko 5 Italiano zoeken en voila daar zijn ze .
Ciao.
Ja, Marcello, das ist eine gute Idee.
Ah, dank voor de tip! Daar was ik niet snel opgekomen. Ik ga kijken!
Haha. Van alle landen thuis hè?
Mais oui, mon vrai pote horlogère aux Pays-Bas.
Dit laatste was niet geheel correct, maar soit …
Ja, zover ik weet wel. Alleen weet ik niet precies hoe.