Iemand ervaring met deze coating?? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=320535401119&Category=31387&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2
Vroeg me af hoe “sterk” deze coating is qua krasgevoeligheid! Vind het wel een leuk horloge.
de coating is perfect, ik heb de seiko flightmaster en draag m regelmatig er zit nog geen krasje op, sterker nog, hij is nog als nieuw, dus daar hoef je je bij seiko geen zorgen om te maken dat zit wel goed.
grt arie

Die verhalen heb ik vaker gehoord. Deze coating schijnt inderdaad van zeer goede kwaliteit te zijn. (tu)
coating is erg sterk. Had een zwarte BFK en daar waren geen krassen op te krijgen. Laagje slijt niet zomaar!
Als het dezelfde coating is als deze (ook met de benaming “gun metal”), dan is mijn ervaring dat het inderdaad hééél krasvast is:
MVG,
Morse.
TiCN (titanium carbon nitride): het zwart is door een chemisch proces met de toplaag “versmolten” en er dus niet opgespoten en is harder dan het oorspronkelijke staal.
Een kras levert geen blank staal op, of het moet echt een heel erg diepe zijn.
Google is your friend…
bedankt voor de tips zover! was inderdaad ook al aan t googlen maar kwam niet veel tegen! BTW Rob lever jij dit model seiko ook?? Ik zag em niet op je website!
Ik heb hem een tijd gehad voor 130 euro…
dat was voor de Griekse ellende en de val van de Euro.
Laatste exemplaar dat ik ervan verkocht was 150 euro.
Ik zet de pagina wel even aan, dan kan je wat echte foto’s ervan bekijken.
http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko5categorie/sports/snzg41
(hij is dus niet op voorraad!)
Thnx Rob! Kun je me een indicatie geven van een levertijd??
Week of twee - drie
Die TiCN (= titaancarbide-nitride) -coating wordt ook als toplaag gebruikt van hardmetaal verspaningsplaatjes. Dus om met hoge snelheid staal te verspanen op moderne draai- en freesbanken…Met gewone hardmetaalplaatjes kon je al makkelijk glas krassen. Vandaar de oude naam Widia(mant).
Als deze dezelfde coating heeft dan ook hier nog geen enkele klacht!!!