Seiko Mod, een ouwe bekende

Goed 2 jaar geleden had Rob (monsterwatches.nl) een Seiko 5 gemodificeerd, een SKX007 wijzerplaat in een Seiko 5 kast gestopt:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,26698,26758#msg-26758

Het resultaat vond ik erg geslaagd en dus had ik 'm meteen gemaild of ik 'm niet over kon nemen, dit kon. Dus ik had een nieuwe aanwinst:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,26912,26963#msg-26963

Mensen die het forum (en DZVL) toen al volgde zullen wel weten dat ik rond die periode erg veel horloge’s kocht maar met dezelfde snelheid weer vérkocht. Eigenlijk had ik daar best wel spijt van maar nog niet eerder de kans gehad om er weer een aan te schaffen. Tot ik v/d week het forum doorspitte en deze topics tegenkwam, ik was meteen geprikkeld en mailde Rob of hij niet nog een keer zo’n zelfde mod kon maken. Met als enige verandering/verbetering dat er nu een oranje secondewijzer opzet, past mooi bij de oranje letters onderaan de wijzerplaat.

Hier het resultaat. Rob, wederom bedankt! (tu)

Naast de andere 2 Seiko telgen

Close-upje van de SGF649

Wristshot

Bedankt voor het kijken.

leuk ding, ik herinnerde me dat je hem vorige keer kocht.

zijn de tissots geweken voor deze seiko ? of komt daar iets anders voor in de plaats ? vind zelf de tissot een leuke aanvulling op de je collectie.

Normaal ben ik niet zo van de mods maar dit vind ik wel erg leuk. Hij zal wel mooi licht geven in het donker denk ik. Veel draagplezier.

Monsterman strikes again!

Grappig gedaan, dat wel.
Maar wel jammer dat er nu nog zo opvallend “Diver’s 200m” op staat: dat vind ik minder geslaagd.

Bedankt voor de leuke reacties.

@MF: De stalen Tissot heb ik nog, de two-tone staat nog te koop

@grootmokum: dat was een puntje ook bij de vorige mod, zelf stoor ik me er niet zo aan, vooral omdat nu ook de sekondewijzer oranje is maakt 't hem wel weer fris.

Persoonlijk vind ik deze mod iets minder geslaagd. Op de een of andere manier komt het onnatuurlijk over.
Ik denk dat de oranje wijzer op de andere Seiko met de Arabische cijfers het beter doet.

Ik zou die Tissot (die in de verkoop staat) niet wegdoen, is een veel te mooie klok.

Mooie foto’s Jaap-wim, en draag hem in gezondheid.

Bedankt Ed en Rob.

Ed; het horloge met de Arabische cijfers is van m’n pa, die heeft liever niet dat er aan geknutseld wordt. :wink:

Rob; het uurwerk loopt weer als een zonnetje, thnx!

Jaap Wim

Ik bedoelde ook niet dat je het op deze moest doen, maar meer als voorbeeld.
Desondanks blijft het modden van Seiko’s leuk, omdat je elke keer weer een totaal ander uiterlijk krijgt. Tweede voordeel is dat je er niet snel een tweede van ziet.

Wat dat betreft zijn de experimenten van Rob leuk. Ik heb op die manier er ook een aardige Seiko aan over gehouden.

Ja, ik vind jou mod ook geslaagd, alleen is een Samurai mij te groot. Uniek zijn ze zeker, en ook nog eens betaalbaar. (tu)

Jaap Wim

Het valt reuze mee, ik heb ook geen bouwvakkers polsen en toch vind ik hem precies
goed van maat (41 mm excl.kroon). Als je er aan gewend bent (en dat gaat snel), ga je bijv. een Seiko 5 al snel te klein vinden. Ik vind dit echt een heerlijke klok om te dragen.

Gefeliciteerd Jaap-Wim, goed dat je weer deze mod terug hebt. Hij staat zo te zien goed op je pols.

Persoonlijk: is een blijvertje! maar ben benieuwd of we hem binnenkort bij de aangeboden klokje zien staat:)
gr Steef

Gefeliciteerd Jaap-Wim!

Een Seiko ‘mod’ van de Seiko man van het forum…Altijd goed(y)

Draag hem in goede gezondheid zou ik zeggen en veel plezier ermee!

Dank jullie wel, ik draag hem nog steeds en ben nog steeds gezond. :wink: :smiley:

Een hele vreemde en redelijk unieke mod, dat maakt m imo zeer geslaagd (tu)

Gefeliciteerd met de ‘mod’. Ziet er best leuk uit. Vraagje" isie nu ook 200m waterdicht?

Hallo Tom,

het is enkel de wijzerplaat van een 007, daarom staat er 200m, maar de kast zelf is niet waterdicht tot 200m.

Dank je, Jaap-Wim.