Seiko modding

Ik merk dat mijn klokjes hobby zich een beetje aan het verschuiven is, langzaamaan zijn er wat Seiko’s in mijn horlogedoos gekomen en dat opent ook de mogelijkheid om mijn eigen smaak aan de klokje op te dringen.

Ik heb nu voor mijn Batman turtle een double domed saffier en een ceramische insert in de bestelling.
Ik dacht dat is niet zo moeilijk maar twijfel toch een beetje!

Ook is er een Vostoc Amfibia onderweg voor dit doel!

Iemand die tips en trucs heeft, hulp aanbied, web resources weet.

Uiteindelijk wil ik graag mijn eigen klokje kunnen samenstellen met bestaande, gemakkelijk toegankelijke/verkrijgbare onderdelen.

1 like

Wellicht kun je wat tips opdoen uit de onderstaande link.

https://orionwatches.org/how-to-mod-your-seiko/

Vandaag heb ik mijn monster onder handen genomen en ben erg blij met het resultaat.

16 likes

Heel cool

1 like

Ik lees sinds een tijdje met plezier het Vostok draadje, waar ook heel wat gemod wordt. Als je hulp nodig hebt met de amfibia weet iemand het daar zeker, maar Seiko lukt misschien ook wel :slight_smile:

Daarnaast zijn er op grotere fora ook vaak enorme topics over modden van populaire horloges zoals deze ter inspiratie. Zoeken naar [merk] + mod + watchuseek is meestal een goede start als Engelstalig geen bezwaar is.

“modden is voor mietjes”… :smiley:

Nah… geintje, moet kunnen…

8 likes

Dank allemaal zover,
@Airmannetje
vooral de link naar de orion website is zeer verhelderend, daarmee durf ik het denk ik wel aan. ik was zelf bang dat als ik de klok dan eenmaal open heb dat er dan een olie of vetje gesmeerd, of ringetje vervangen etc etc.
Mooie aanpassing van je Monster trouwens!
@huff
Die Vostok mod draadje had ik inderdaad ook al ontdekt, superleuk om te volgen en veel info, maar niet direct over hoe dat dan moet. Enfin, ik vermoed dat je ook gewoon moet beginnen. Ik zal mijn eerst mod zekr posten. Ik denk dat dat de Turtle wordt want die onderdelen zijn reeds onderweg!
gr ronald

2 likes

Daarom láát ik het meestal doen… :grin:

1 like

@Arie_Kabaalstra

Even een Dyslectie grapje.
Het plaatje is wel toepasselijk, Met zulke uitspraken moet je idd FREZEN voor je leven :rofl:

2 likes

Tijdje geleden in het Seike topic mijn mod getoond:

Super leuk om te doen!

1 like

Dat is een hele fijne "online cursus"
Fantastisch ik ga deze vanavond eens even uitgebreid bestuderen.
Dankje

1 like