Seiko modern cushion case? Geen vintage dus - de nieuwe Turtle dus

Hoi allen,

Ik vraag mij af of er een moderne variant is van de 6309 bijvoorbeeld. M.a.w. een moderne Seiko cushion case.

Wie heeft antwoord? Bvd!

Groet,

Ries

Hoi Ries,

Helson Speardiver iets voor je? Dat is een reissue van de Seiko 6105-8000:

Hey,

Kijk, dat bedoel ik zo ongeveer, wat is er zoal meer vergelijkbaar en ook zoiets van Seiko?

Alle voorstellen welkom :+1:

Aevig Huldra misschien. Van Seiko zelf is er niet een moderne versie volgens mij.

1 like

Benarus Remora

De Athaya Lamafa , uurwerk is Seiko NH35A met stopseconde, deze vind je op ebay.

3 likes

http://www.reeds.com/watches/Men-s-Seiko-Automatic-Cushion-Case-Green-Dial-Watch-plu19448158.html

Volgens mij is er een keer een onderwerp over geweest op het forum, maar ik kan het zo niet een twee drie vinden.
Een nieuwe serie van Seiko.
Wel dat de meningen verdeeld waren… :slight_smile:

Ach je hebt helemaal gelijk, kwam er laatst nog eentje tegen op WUS, stom zeg, helemaal weer vergeten.

De SNKM97K1

:thumbsup: :smile:

Altijd leuk klok gevonden, die Helson. Niet helemaal getrouwe hommage. Maar goed gelukt, imo. Echter wordt vlg mij niet meer nieuw verkocht. Zag 'm niet meer op de site…

Andere die me te binnen schieten: Smiths PRS68

en Dagaz Typhoon

.

1 like

Martin heeft er hier op het forum 1 te koop staan alleen andere kleur en op leer, volgens mij is dat de snkn01k1.

Hey Ries,

Long time no read.

Elf.

@watchup: ja , met tijden wat actiever maar de laatste tijd meer lezen dan posten :wink:

Dank iedereen voor de leuke tips en goede suggesties :+1:
Fijn dat veel mensen meedenken.

Ben benieuwd wat er nog allemaal voorbij gaat komen.

Van de week naar die Smiths zitten staren en google’n.

'tIs toch wel een mooie namaak. Prachtige foto’s op “het net” van m gezien. Moet m alleen bestellen bij Eddy van TZ. Wat ik gelezen heb vind ik Eddy netto toch niet zo leuk.
EricPP heeft m even gehad en gelijk weer geflipperd.

Vandaag maar een knoop doorgehakt. En Bij Rob (monsterman) maar iets leuks besteld.

Wordt vervolgt.

Elf.

Wat ik van Seiko nou niet begrijp, is dat ze zelf niet met een heruitgave van dat model komen.

Volgens mij moet dat dan toch als zoete broodjes over de toonbank gaan.

Of ben ik nou gek? Uhhhh, als ik er over na denk, JA. :scream:

Elf.

Ik heb die Smiths vastgehad en dat is werkelijk waar een verdomd mooie klok. Ik heb het origineel nooit vastgehad of gezien maar heb wel een oer monster en een pepsi skx maar die zijn geen van twee met het gevoel dat die smiths geeft. Hij voelt aan als een tank en het draaien van de lunette is een ervaring op zich. Achteraf kan ik mij nog voor mijn hoofd slaan dat ik hem toen niet meteen gekocht heb. Als klok op zich is het een dijk van een klok, alleen het feit dat het niet het origineel betreft hield mij tegen. En het feit dat er een Miyota van binnen tikt.

Daar zou ik nou net geen probleem mee hebben. Citizen kan heus wel een “auto” maken.

Elf.

Kan nog steeds voor ruim 700,00 treuro’s.

Elf.

Alleen zoet of ook warm? :wink:

Warm mag ook. kom op, :blush: ik heb 'n wijntje op en kan met het grootste gemak zomaar alle uitspraken door elkaar halen.

Elf.

1 like