Ook dat pakt niet altijd goed uit!
Zelf modden met OEM onderdelen of onderdelen zonder branding, helemaal prima. Leuke hobby en je hebt wat unieks.
Nep seiko onderdelen, een mod kopen of iemand anders laten modden vind ik een beetje lame. Maar “to each their own…” Als je er plezier aan beleefd is het toch mooi. Dat is juist het leuke van deze hobby, voor ieder wat wils.
Haha dat is een mooie Ik denk eigenlijk dat deze auto er relatief op vooruit gegaan is hoor
Ik zou een Seike best leuk willen vinden maar het gaat niet, voordat ik ooit hier belandde heb ik aardig wat Seiko’s gehad. Allen quartz, het waren geen dure modellen en mooi dat ik ze vond, ik was echt tevreden met Seiko.
Maar ik kan 5jes, turtles etc niet mooi vinden en ook als mod knappen ze er niet van op. Ik snap ook die enorme liefde niet voor die duikers van ze. Dag/datum op een duiker wie verzint het??? Dan die koddige wijzers met plompe indices en dan die kast…de kroon op 4 uur. Het klopt niet en ik snap dat er zovelen helemaal leip zijn van die modellen.
Ok het ligt duidelijk aan mij en ik wil het snappen maar het gaat niet, ook geen mod.
Dat is niet erg… ieder zo zijn ding, toch (Stiekem begrijp ik niks van Panerai hihi)?
Ik vind de meeste duikers van Seiko geweldig en als ik een nieuw horloge wil, kijk ik vaak als eerste bij Seiko. Heel eerlijk toegegeven, ik moest er wel naar toe groeien. Ik begreep het eerst namelijk ook niet
Ook dat is me niet gelukt en ik heb niets tegen Seiko en ik zou willen dat ik er iets leuks van kon vinden wat ik nu mooi vind. En elke keer zie en hoor ik weer dat enthousiasme terwijl ik me dan afvraag wat het dan is. Voor mij zit er zoveel aan wat ik niet mooi vind dat ik het gewoon bijna niet geloof dat zoveel hem echt mooi vinden.
Maar ik ben blij voor hen die het wel hebben want het zijn verder prima horloges voor nette prijzen. Het laatste gaat steeds minder op meen ik maar toch.
Ik denk inderdaad dat de oude garde van mening is dat de prijzen hoog zijn. Ik als redelijke newbe kan er wel mee leven, omdat ik niet beter weet
Je hoeft je echt niet af te vragen waarom je er niks mee hebt. Soms zijn dingen nu eenmaal zo en smaak is erg subjectief. Soms het het juist leuk om totaal anders te zijn, of een andere mening te hebben
Ok ik ga wel even een optie doen van een Seiko duiker die er vrij kalm uit ziet voor een Seiko haha
Ja die is wel mooi idd en als die zonder datum zou zijn en 38mm had ik hem wel gehad. Die monsters vind ik dan ook wel weer leuk maar die zijn zo grooooot. Die heeft nog wel wat quirks die ik dan denk ik wel kan vergeven.
En wil best een Seiko, al was het maar om bijna alleen maar positieve reacties te krijgen
Wat draag jij tegenwoordig eigenlijk. Je had die Sinn met parelmoeren? wijzerplaat maar die heb je geloof ik verkocht. Wat draag je nu? Geen Seiko in ieder geval!
nee niet om deze reden doen. Gewoon lekker bij en naar jezelf luisteren. Anders ga je alleen maar spijt krijgen van je aankoop
Yup die Sinn was met paarlemoer, ik was met trots de eerste op HF die hem had. Ik had er ook een standaard 556i bij, ik heb ze niet lang gehad. Ik draag mijn CW al vanaf de aankoop en ik dacht dat dat in '19 was.
Ik zal er ff een plaatje bij zoeken voor je
Die tekening in die plaat was wel mooi hoor, ook die kleuren waren prachtig. Dat is heel moeilijk vast te leggen op beeld.
Er zijn misschien 2 horloges die ik ooit nog terug zou kopen, die MOP Sinn en de Smiths prs-29 die nu bij vriend Fate een verblijf heeft.
Verder heb ik nooit iets teruggekocht
Op aliexpress koop je een dergelijke submariner van bijvoorbeeld Pagani design voor ±100 euro. Dat soort modellen zijn in feite het zelfde alleen met een fake Seiko plaat er in. Als je dat dan kan verkopen voor 200+ euro verdien je er veel op, helaas zie je er tegenwoordig daarom zo veel van.
Veel mensen hebben niks tegen mods, ja je kan ze lelijk vinden. Maar het probleem is dat dingen tegenwoordig bij Seiko vaak een mod worden genoemd die helemaal geen mod maar een fake zijn.
Zag vandaag bij een collega een Prospex Save the Ocean. SRPG57K1. (Penguin feet) Hebben dus. Dan ga je toch niet meer een echte SKX modden. Terwijl ik dit type zie ik Adam Savage op YT bezig met een proximity sensor van de film Aliens. Heeft ie een SKX009 om zijn pols.
Haha wat een gefrot hè! Vergeet die sticker en lijm de insert.
Weet je, het nadeel is ook een beetje dat er zoals bij auto’s tunen relatief veel geld in kruipt en dat het eindproduct niet noodzakelijk even veel waard is.
Niet dat de geldwaarde me iets uitmaakt, maar als je erop uitgekeken geraakt is het natuurlijk niet eenvoudig om de intrinsieke waarde ervoor terug te krijgen.
Check je PM
Als het formaat juist is heb ik er nog eentje voor je liggen.
Duitsers noemen dit “verschlimmbessern”. Zo zie ik het ook
Leuk toch, beetje Seiko modden voor de hobby. Gewoon omdat je iets wilt bereiken wat niet te koop is. Niet elke mod is goed. En de dikke handel door knutselaars op insta is ook meh, zeker als er Seiko op aftermarket dingen geprint wordt. Verder niet te serieus nemen. We trekken hier catergoriale lijntje om en hebben discussie over classificaties alsof we filosofen zijn. Relax.
Ik ben blij met deze, wat een ander er ook van vindt. De enige twee Seiko mods die ik nog heb.