Misschien zou je het eerst eens kunnen checken voordat je wat roept, dat is wel zo vriendelijk in plaats van iemand melden dat hij/zij fake materialen gebruikt.
Voor de rest, relax, pak wat lekkers te drinken en geniet van onze mooie hobby! @Mipnick, maak wat je mooi vindt, met goede OEM onderdelen, daar gaat het toch om Over smaak valt niet te twisten.
Op drie manieren en soms zelfs tegelijk zeg je. Dit is heeft niks te maken met in samenspraak met Franken, want dit impliceert alsnog dat het om neppe wijzerplaten gaat bij een of meer gevallen.
Dat mag jij wel zeggen ja, continue dingen zeggen die niet kloppen en geen ongelijk durven toegeven. Eerst zeg je dat mods niet in verhouding zijn en felle kleuren hebben, wat niet klopt. Vervolgens laat ik zien dat het anders kan met mods waar ik blij mee ben en dan roep je dat het neppers zijn/nep onderdelen bevat, wat ook niet klopt en dan verwacht je dat ik normaal moet doen?
Negen van de tien mods doen de ontwerpen geen eer aan. De helft ervan degradeert een Seiko die normaliter op eigen benen kan staan tot een soort hommage-achtig ding. Hommages, daar heb ik de schurft aan, voor de goede orde.
Dus koop geen knutsel-Uemura, maar gewoon een Uemura. Die zijn gewoon te koop. Zowel in budget-vriendelijke varianten (Turtles) als middenmoot-varianten (de SPB15x serie en opvolgers) en tot slot kun je een SLAatje pakken als je upmarket wilt.
Geen noodzaak om chinese rommel, aftermarket onderdelen of SKX kasten in het verhaal te betrekken.
De betere modderaars leveren gewoon een 200m WR kast als ze een duikertje modden. Ik heb ooit een saffier in een SKX laten zetten ter vervanging van hardlex, en Monsterwatches stond gewoon in voor de waterdichtheid.
Da’s trouwens ook direct de enige mod die ik echt goed kan keuren: Saffiertje wisselen. Als je dan verder wilt gaan, gebruik dan in ieder geval Seiko onderdelen en geen after-market.
Ok, laatste poging. Hierna mogen jullie me allemaal nog een keer uitschelden en beloof ik niet meer te reageren.
Die eerste zin klopt idd niet als je zegt dat het OEM onderdelen zijn. Verder blijf ik er wel bij dat die twee zinnen niet tegelijk kunnen bestaan. Dat is cognitieve dissonantie.
Ik heb het niet over een saffier glaasje, ik heb het over een bezel en wijzerplaat van de één in de kast van een ander.
Ok, kom maar jongens. Laat je helemaal los over mij. Ik zal niet terugslaan.
Aan de hand van dit topic een aanbieder op Instagram van deze mods/fakes eens gevraagd naar prijs indicatie van een verseikoode opgeleukte antiek gemaakte submariner. Hij wilde er 450 euro voor hebben. Op Etsy volksstammen aanbieders. Die waren goedkoper. 200+. Ben er direct van genezen. Ik tik liever 500-700 euro neer voor een echte Seiko prospex Padi of een iets goedkopere Arnie. Of een microbrand als Zelos/Vilhelm/Axios die hun horloges gewoon in China uitbesteden.
Volgens mij was dit al duidelijk toen je vanmorgen aan dit topic begon.
Het moet je ding zijn en kennelijk is het niet jouw ding. Ik zou ook nooit een kant en klare mod kopen. Het is pas leuk als je er iets van jezelf in kan stoppen.
Als een oefening om een skill te leren. Ben ik helemaal voor. Ik kan nog net een batterijtje vervangen van een Shock of mijn oude Lorus. Leesbril, veel licht en op 10-20cm afstand. Invicta gereedschapsetje en een bal voor de caseback.