Seiko MODster

Hallo allemaal,

Ik was al een tijd op zoek naar een Seiko Monster, zoals ik hier ook al regelmatig heb gelezen moet iedere horlogegek eigenlijk wel een keer een Monster in zijn/haar verzameling hebben gehad. Natuurlijk eerst bij Rob (monsterwatches) aangeklopt, maar deze had ze op dat moment (nu wel) niet op voorraad.

Ongeduldig als ik ben, ben ik opzoek op het net op zoek gegaan. Uiteindelijk heb ik deze Seiko laten samenstellen, andere wijzerplaat en wijzers, en uit Hong Kong laten overkomen. Thuis heb ik zelf de watchadoo band op maat gemaakt, het is namelijk eigenlijk een 22mm band.

Het horloge voelt ongelooflijk degelijk, zeker met de watchadoo band. Ik ben er dan ook ongelooflijk bij mee, een blijvertje dus!

Nu wilde ik eerst het horloge ook nog laten blasten, maar nu ik hem een dag draag weet ik het niet meer zeker. Graag hoor ik hierover de mening van jullie (Seiko)horlogeliefhebbers. En natuurlijk ook over het horloge zelf!

Gister snel wat foto’s gemaakt, mogelijk maak ik binnenkort nog wat nettere.

Leuke aanwinst. En lekker zo houden, hij is zo ook al mooi toch :wink:

zeker laten beadblasten, wordt hij heel mooi van

voor de rest een topper !

Mooi, maar wat ik spijtig vind aan de mod-scene is dat er maar een paar mod mogelijkheden zijn. Er twee dail providers en je kan wel wat wijzers verkrijgen. Maar er echt iets persoonlijk van maken is niet zo gemakkelijk.

Maar ze zijn meestal wel enig in je vriendenkring. (Je zal zelfs nooit iemand op de trein tegenkomen met hetzelfde …)
Zeker de Watchadoo springt zeker in het oog.

Houden zo!

ps Herschilder je bezel aub niet :slight_smile:

Vet!!!

tjvreeken Schreef:

Vet!!!

Dat is ie zeker

gr Pieter

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Vet!! (tu)
Enne… vooral niet laten beadblasten. Zo is-ie mooi genoeg!

Top Klok!!!

Niets meer aan doen.

Veel draagplezier.

Gr,

Ron.

Blasten, daar wordt hij veel mooier van.

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met deze gemodificeerde kanjer.
Het is een kloeke klok geworden welke; sportiviteit, kwaliteit en vitaliteit uitstraalt.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit vitale horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooie klok!

Mathias Schreef:

Mooi, maar wat ik spijtig vind aan de mod-scene is
dat er maar een paar mod mogelijkheden zijn. Er
twee dail providers en je kan wel wat wijzers
verkrijgen. Maar er echt iets persoonlijk van
maken is niet zo gemakkelijk.

binnenkort zal ik het tegendel bewijzen :wink:

Prachtig zo en nu blasten dat ding!

Heel mooi, Gefeliciteerd!

Ik denk dat ik zelf voor de matte look zou gaan, wordtie denkik nog mooier!

Groeten,

Martin

dat is nou een mooie mod!

Bedankt voor de reacties! Ik draag het horloge nu ruim twee dagen en hij loopt perfect. Verder ben ik er nog niet uit of hij geblast moet worden dus ik denkt dat ik nog maar even wacht.

Daarom nog een vraag aan jullie.

Weet iemand of je wanneer je een gebruikt horloge met lichte krasjes laat blasten het horloge weer helemaal strak krijgt. Of lukt mooi blasten alleen met een mooi nieuw horloge?

Alvast bedankt,

Frank

Ik vind deze mod erg geslaagd (tu)
Ik had hem ook in overweging genomen als nieuwe aanschaf.
Wat ik ietsje minder vond is dat de T op de wijzerplaat de aanduiding is voor Tritium,maar dat zit dus niet op de wijzers en indexen.
Maar afgezien van dat vind ik het een hele mooie mod en een prachtige band.
Veel draagplezier!

Dat zou kunnen, maar er komt wel erg veel licht vanaf.

Nieuwe oranje wijzerplaat, aparte uurmarkers, nieuwe wijzers… verbazingwekkend wat je allemaal met een Monster kan doen.

Mooi hoor !
Zelf heb ik laatst ook een monster ‘ge-modded’, inclusief blasten:

http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=10298