Seiko module defect

In 2010 heb in een Seiko stopwatch gekocht op ebay.co.uk voor 10 pond inclusief verzenden. Ik was de enige bieder. Ik vond het een cool ding en hij was in bijna nieuw staat, ik denk dat hij van 1983 is, ik heb ook het hoesje en het instructie blad. Werkt(e) perfect. Zou voor NOS kunnen doorgaan.
Laatste keer dat ik hem uit de kast haalde was de display uit. Batterij kon het niet zijn want die heb ik er nieuw ingedaan, maar toch maar even een nieuwe erin, helaas, geen beeld. Ik heb hem opengemaakt was verbaast over de bouwkwaliteit, dat wilde ik eigenlijk even delen delen. Dit soort kwaliteit zie je niet meer. De kast heeft een frame van aluminium, alle knopjes hebben rubber pakkingen en de deksel een grote dikke pakking. Ik denk dat hij aardig prijzig is geweest. Het is dan ook te begrijpen dat de module korter leeft dan de kast. Ik heb nog wat contact clipjes schoongemaakt maar helaas, hij is definitief kapot.
Toch jammer dat hij er zo mee stopt.

Wat jammer :frowning:
Hoe ver heb je de module uitelkaar gehaald? Het kan aan een los contact ergens op de printplaat of corrosie uit een ooit lekkende batterij liggen. Ik heb wel wat weigerachtige lcd horloges aan de gang gekregen door alles uitelkaar te halen en heel goed schoon te maken :slight_smile:
Quartz kristal kan ook nog stuk zijn?

Heel goed kijken of de batterij goed is en de stopwatch een poos in de zon leggen (niet met het display naar de zon gericht) of op een andere manier opwarmen, soms krijg je hem dan weer (tijdelijk) aan de gang.

Een collega van mij verwarmt printplaajes met een verfbrander om ze weer
aan de praat te krijgen en hij heeft er verrassend veel resultaten mee behaald.
Altijd het proberen waard en weggooien kan altijd nog.

(enige voorzichtigheid is geboden)

Misschien kan Seiko zelf er nog wat mee als het het je waard is.

De module is eigenlijk een printplaat, daar zit de grote LCD op met daarachter het xtal en nog wat klein spul. Verder zijn er wat contactjes die verend op die print contact maken met de bovenste plaat waar de batterij in klemt. Je kunt er niets mee behalve de contactjes schoonmaken, dat heb ik gegaan.
Gisteravond nog eens gedaan maar het helpt niet.