Seiko Monster, dom gedaan

Afgelopen vrijdag mijn eerste duiker van Seiko mogen ontvangen, een Seiko Orange Monster, man, man wat een mooi klokje !

Alleen de band was wat te groot, nou ja dat kon ik zelf wel doen, twee linkjes er uit en hij zou wel passen.
En dat was ook zo, zat perfect !

De volgende dag viel één van de pins er spontaan uit :confused:
Misschien de pins niet stevig genoeg terug gedrukt ?
Dus de pins nog een extra drukkertje gegeven
Volgende dag liet weer een pin los…

Toch maar even gegoogled, toen kwam ik hier uit…
http://www.watchitallabout.com/resizing-a-seiko-monster-bracelet/
Blijkt dat ik dus vier collars geruïneerd heb…

Vandaag maar even een mailtje naar Seiya gestuurd, hopelijk kan hij mij nieuwe collars leveren.

Voorlopig dus maar op een nato, staat trouwens ook niet gek vind ik…


Hehe herkenbaar, klote systeem van Seiko, zit ook in de sumo en sarb modellen. Achja gebeurt je geen 2e keer meer.

Veel draagplezier :slight_smile:

1 like

Gewoon even een berichtje sturen naar Rob van Monsterwatches, hij is hier ook actief maar niet heel veel meer de laatste tijd. Hij is heel actief via Facebook, dan is je probleem binnen no-time opgelost.

Waarschijnlijk was je daar zelfs nog goedkoper uit geweest als je hem daar had gekocht, weer een les geleerd… :wink:

2 likes

Mijn beste,

Tja, kan gebeuren!!
Desalniettemin, het blijft een kordaat horloge.
Veel draag-genot.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Ik schrik inderdaad van het prijsverschil :open_mouth:
Inderdaad weer een les geleerd, ik wacht de reactie van Seiya even af voor ik contact met Rob op neem.
In ieder geval bedankt voor de tip !

Ach, dat domme gedoe met die busjes aan het uiteinde, of niet.
Heb je de pin er goed inzitten, zitten ze trouwens nog niet altijd veilig / goed.
Seiko, take note and change that $*!t !!

Heb me wel voor genomen om er een druppeltje loctite op te doen als de collars er eventueel komen…

Als ze goed zitten, zitten ze voor het leven,

Joh, stel je niet aan.

2 likes

Wat is dit voor een uitvoering? Het is geen SKX781.

Dit is de SBDC023

Hmmm, dan hebben we hier toch duidelijke en andere visie.
BTW. Ik stel me niet aan. :stuck_out_tongue:

Ja, dat hebben we misschien allemaal wel eens meegemaakt, zoeken naar zo’n weggerold busje.
Als je het systeem eenmaal doorhebt (en je hebt zo’n penuitdruk tooltje) dan lukt het meestal wel.
Toch wat typisch systeem. Volgens mij bij de BFK, de Sumo en de Shogun ook zo.

Dank je. Prospex serie dus, kende hem niet. Leuke uitvoering & prima uurwerk. Maar had wel zonder puist gemogen :smile:

Was ook mijn eerste gedachte, van die puist…
Maar vind het bij nader inzien toch wel wat extra’s geven

Ik voel me een beetje dom om het te vragen, maar is de Prospex serie weer wat anders dan de andere Monsters ?

Weet enkel dat de Prospex serie relatief prijzig is. Het Prospex monster wordt ook wel de 3de generatie genoemd en heeft een 6R15 uurwerk. De 2de generatie is deel van de Superior serie (SRP309) en heeft een 4R36. De eerste generatie SKX 781 had een 7S26. De 6R15 is een beter uurwerk dan de 4R36. Overigens is mijn persoonlijke ervaring met beide uurweren vergelijkbaar. Ze zijn allebei af te regelen op ca. +1/2 sec. per dag. Prima, dus.

De 7S26 was een uurwerk zonder secondestop en handopwind mogelijkheid. Dat kunnen beiden anderen wel.

1 like

Bedankt voor de uitleg

Ik zie niet goed wat het systeem is. Is het een pin met 2 busjes aan weerzijden? Mijn Seiko 5 sports band heeft gewone pinnetjes zoals bij de meeste banden namelijk. Ik verwacht een Monster Orange elk moment. Geen zin om de boel te slopen gelijk :slight_smile:

Nja, het is best irritant om te doen voor de eerste keer. Ik heb het vorige maand ook ervaren haha.

Wil als tip meegeven dat er instructievideo’s staan op youtube. Doe het op een plek die goed verlicht is. Pak een theedoek of iets dergelijks erbij die alle onderdeeltjes op kan vangen. Bij het verwijderen van een pin viel bij mij namelijk een super klein onderdeeltje van een aantal mm eruit.

Even moeite doen, maar dan heb je ook wat!

2 likes

Al doende leert men :wink:

1 like