Seiko Monster full lume wijzerplaat

Ik heb een vraag, die de Seiko lovers hier misschien wel kunnen beantwoorden. Ik wil een Seiko monster naar eigen specs gaan samenstellen. Is er een volledig lichtgevende wijzerplaat voor dit model beschikbaar? Indexen en wijzers dan zwart en de lume op de wijzerplaat van de beroemde Monster sterkte. Lijkt me erg vet!

Yobokies en Dagaz hebben zoiets niet op de site staan… Eerste heeft wel volledig witte plaat, Rob van monsterwatches ook.
Leuk idee, succes!

Volgens mij niet. Ik heb zoiets in ieder geval nog nooit gezien; origineel of after-market. Sowieso is het probleem met after-marketwijzerplaten dat de lume nooit zo sterk is als het originele Monster. Wel zijn er in het verleden enkele Seiko’s 5 geweest met full lumbrightwijzerplaat. Die ga je denk ik wel vinden met Google. Iemand die je vraag zeker kan beantwoorden is Rob van Monsterwatches. Maar dat had je misschien zelf ook al bedacht. Succes met je project!

Inderdaad wijzerplaat van een seiko 5. Dit in combi met een aangepaste chapterring via dagaz of yobokies. Zwarte wijzers van de oranje monster.
Eerst een geschikte wijzerplaat vinden. Misschien een goedkoop 5je als donor.

Optie: Seiko SNZE17 of SNZE85

Is allemaal niet zo moeilijk.

Ik zou er niet aan beginnen :slight_smile:

ticothijs82 Schreef:

Ik zou er niet aan beginnen :slight_smile:

Waarom niet? Ik vind het een leuk project. Kast desnoods nog laten beadblasten.

vierport Schreef:

ticothijs82 Schreef:


Ik zou er niet aan beginnen :slight_smile:

Waarom niet? Ik vind het een leuk project. Kast
desnoods nog laten beadblasten.

Ik ga niet precies uitleggen, waarom niet. Dat zou schunnig worden…

Nu ben ik wel heel benieuwd.

http://www.monsterwatches.nl/index.php/modificaties/modificaties4
Rechtsboven…
Ik heb zelfs de chapterring weten over te zetten met nogal wat zweet en tranen. Met een stalen spacer ipv de chapter ring is het appeltje eitje. Alleen is het latig een full lumibrite wijzerplaat te pakken te krijgen, moet je een full lumibrite horloge voor offeren.
Alhoewel… Ik heb nog wel 2 wijzerplaten liggen die kunnen…

Staat hem wel goed met die lume chapterring :slight_smile:

Lastig karweitje om het strak en gelijkmatig te verdunnen. Mooi gedaan!

Zwarte wijzers en beadblasten Zou hem goed staan. Ik denk zelfs dat je zwarte wijzers zonder lume zou moeten hebben voor het contrast in het donker.

@anon18761316NA … heb je toevallig ook een lume shot?

Leuk!

robbie409 Schreef:

http://www.monsterwatches.nl/index.php/modificatie
s/modificaties4
Rechtsboven…
Ik heb zelfs de chapterring weten over te zetten
met nogal wat zweet en tranen. Met een stalen
spacer ipv de chapter ring is het appeltje eitje.
Alleen is het latig een full lumibrite wijzerplaat
te pakken te krijgen, moet je een full lumibrite
horloge voor offeren.
Alhoewel… Ik heb nog wel 2 wijzerplaten liggen
die kunnen…