Ik had Benarus hoger ingeschat, maar ik zie toch wel een aardig stel overeenkomsten met de laatste Seiko Monster!
Wel een stapje hogere afwerking…
De Benarus Megalodon:

Ik had Benarus hoger ingeschat, maar ik zie toch wel een aardig stel overeenkomsten met de laatste Seiko Monster!
Wel een stapje hogere afwerking…
De Benarus Megalodon:
Er is ook een Noors merk die soortgelijke horloges als een Monster heeft ,hoewel die meer op replicas lijken… Ik zie ze vaak op Ebay voorbij komen, heb zo geen foto bij de hand…
Klopt, maar die kwartsklok is kwalitatief niet vergelijkbaar met Seiko, laat staan met de Benarus. Overigens heeft de Megalodon lijn wel een aantal leuke alternatieven…
Even een foto geleend van W & W:
Of dit:
http://herculodge.typepad.com/.a/6a00d8341c6d1b53ef01b8d0b6deee970c-pi
Ook nog een hele zwik met gekleurde wijzerplaten…
en kasten…
Ja, je kunt ervan zeggen wat je wil. Maar zo’n Monster is wel een behoorlijk onderscheidend horloge. Wel grappig, dit!
Overigens imo weinig aan te merken op de afwerking en ‘feel’ van het echte Monster. Dus, als deze beter is afgewerkt, belooft dat wat. Is die waarneming gebaseerd op eigen ervaring of deze foto? En wat kost deze Benarus, eigenlijk?
825 euro voor het recente model. Volgens mij is het een beetje een cultklok, hate it or love it.
Liefdesbaby van een Citizen Orca en Seiko Monster. Die later flink naar de sportschool is geweest… Bijna 2cm dik!
gr, HJR
Foto’s op internet… Ruim 3x zo duur…
Ja, dat is wel degelijk een afknapper, ik meende ook dat ze best een grote diameter hebben, hoewel ik verschillen zie met die dubbel kroner van W & W…
Ik vind deze ook wel wat weghebben van een monster, met een vleugje doxa
Hé, grappig, die heb ik nooit gezien! Weet je het type (naam)?
Zal wel aan de foto liggen, maar hoe dik is dat ding?!
Borealis Sea Dragon
Leuke combo. Monster met een bracelet van glasshutte original. Maar die kastdikte?!?!
825 euro?!?!? Een hommage die duurder is. Nee, voor mij toch maar de echte monster
Kon er even niet opkomen. Maar ik heb 't!
Dit was de inspiratiebron voor de indexen en de lugs.
Seiko LandMonster
Goed gevonden!!
OK, bedankt. Net opgezocht, had nooit goed naar de kast gekeken, valt niet eens sterk op, leuk ding!
Vind de witte ook wel wat hebben, jammer van dat bandje…
Nu nog een monster replica zien te vinden
Wedden dat ze te vinden zijn in china
Krijg ook een ORIS gevoel bij die kast…Wel een hele grove klok…op zich wel mooi.
Maar van SEIKO monster blijf je eigenlijk af…
Lettertype van op de bezel vind ik niet mooi. Is wel een klok voor mensen met getrainde onderarmen zo te zien
Ik heb ze gezien, weliswaar onder een andere naam, zogenaamd “Zweeds”, met een quartz uurwerkje erin. Soms op eBay te vinden.
En dan is er natuurlijk het bijna niet te vinden Fujita! Japanse naam, made in China.
http://www.made-in-china.com/showroom/kathelinyang/product-detailnMvmdVgAgGrZ/China-Watch-F321GS-.html
Tijdens het zoeken, kwam ik ook een 009 imitatie tegen, deze met quartz uurwerk…
Is goed, elk jaar geen 1 gezien