Seiko Monster, hoe ver kan ik gaan?

Hallo forumleden!

voordat ik mijn eerste Monster heb aangeschaft heb ik op dit forum gezocht naar informatie over dit horloge. ik kwam enkel positieve reacties tegen. Vooral de duurzaamheid en betrouwbaarheid werd geprezen.

Nu bezit ik twee Monsters en loop ik eigenlijk sinds mijn eerste Monster met de volgende gedachte rond…Het lijkt mij leuk om mijn Monster te onderwerpen aan een aantal testen. Ik koop voor mijzelf een nieuwe zwarte Monster en gebruik mijn oude (die ik 2e hands heb gekocht voor slechts €50,-) voor de tests.

Nu kan ik jullie input goed gebruiken. Wat voor een tests zou ik kunnen doen? En ook heel belangrijk, in welke volgorde. Het zou natuurlijk jammer zijn wanneer het horloge bij de eerste test al het loodje legt.

Zelf had ik al de volgende ideeen.

  • De vrieskou test, ik leg mijn horloge een nacht in de vriezer.
  • De hitte test, ik draag mijn horloge tijdens een sauna bezoek.
  • De stoottest, ik onderwerp mijn horloge aan wat flnike klappen.

Ik ben er nog niet helemaal zeker of ik het ga doen. Mijn nieuwsgierigheid is enorm maar een nieuw monster kost ook een aardige duit. En ik besef me terdege dat ik een beetje een vreemde jongen ben:)

Ben benieuwd wat jullie hiervan denken en zie jullie input met spanning tegemoet!

vriendelijke groeten,

Joram Krol.

Volgens mij is er al eens keer dergelijke testen gedaan. Even zoeken naar het draadje…

Masturbatietest? :smiley: Dat zijn toch hoogfrequente trillingen waar hij aan wordt blootgesteld.

dreski Schreef:

Masturbatietest? :smiley: Dat zijn toch hoogfrequente
trillingen waar hij aan wordt blootgesteld.

:smiley:

Er is wel een Lume test gedaan.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,61139,61139#msg-61139

joram Schreef:

dreski Schreef:


Masturbatietest? :smiley: Dat zijn toch hoogfrequente
trillingen waar hij aan wordt blootgesteld.

:smiley:

heeft ie vast al vaak getest :wink:

joram Schreef:

Hallo forumleden!

En ik
besef me terdege dat ik een beetje een vreemde
jongen ben:)

vriendelijke groeten,

Joram Krol.

argument genoeg om het te doen lijkt me :wink:

Nee hoor want ik draag links en ben rechts :wink:

En, wij willen (zoals er hier zijn) uiteraard alles in beeld gebracht krijgen. :smiley:

Ik krijg toch wel een beetje de indruk dat je erg graag van dit Monster af wil, want dit gaat ie niet overleven.

Ga je hem cremeren of begraven?

Ed,

Ik ben bang dat mijn nieuwsgierigheid het gaat winnen van mijn krenterigheid.
Uiteraard maak ik er een mooie reportage van die ik op het forum zal plaatsen.

Seiko waarschuwt wel voor hitte. Is niet goed voor de rubber ringen…

robbie409 Schreef:

Seiko waarschuwt wel voor hitte. Is niet goed voor
de rubber ringen…

Dan bewaren we de hitte test voor het einde…

Meer input/ideeen zijn meer dan welkom jongens!!

Hent Schreef:

Volgens mij is er al eens keer dergelijke testen
gedaan. Even zoeken naar het draadje…

Er is zoiets met een skx007 gedaan. Die heeft alles overleefd.

Om een duidelijk beeld te krijgen moet je natuurlijk meerdere klokken aan dezelfde tests onderwerpen…gelukkig heb je er meerdere :wink:

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=906369

NUKEN dat Monster (tu)

De magnetron dus :wink:

Invriezen in een (plastic) glas water, en dat ijsblok laten ontdooien in een pannetje kokend water, als hij dat overleeft idd in de magnetron.

Wat je ook kunt doen is, hem daarna in je tuin begraven en over een jaar of vijf weer opgraven :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Stefan, zo’n lange gang reserve heeft ie niet.

Sauna test heb ik een keer gedaan met een Monster om. No problem… ook na de tijd met de rubbers niet.
Beter wel even een rubber band om ipv de stalen band.

Dat begrijp ik, ik vraag me meer af of hij dan weer gaat lopen, zeker na alle mishandeling