Seiko Monster Lumibrite

weet iemand hoelang het fluoreserende gedeelte blijft “oplichtten”? Bij mijn gemodificeerde monster is het namelijk in het begin erg fel maar wordt het al vrij snel minder.

Ik weet het eigenlijk niet, maar misschien dat het met de jaren wat afneemt de horloges die ik heb Sinn, Omega, Seiko en Citizen daarvan is de werking nog het zelfde als in het begin en blijft het nog lange tijd oplichten en sommige zijn toch wel een aantal jaren oud.

http://edscorner1.blogspot.com/2006/03/seiko-monster-review-skx779.html

Lastly, the Monster’s lume is, far and away, the best light activated lume available anywhere. Expose this watch to light for a little while and it will remain visible in darkness for at least eight hours. It may last longer for all I know but that is as long as I have tested it. With the exception of tritium lume watches (and their lume does lose power over a number of years) the Monster is as good as it gets when it comes to visibility in the dark.

leg je monster iig niet onder een bouwlamp :stuck_out_tongue:

haha precies! :smiley:

mijn monster heeft als fabricage datum 2006, dus echt oud is ie nog niet. Misschien hoort het wel zo. ik heb tot nu toe nog niet kunnen vergelijken met een ander monster. in ieder geval bedankt voor de reactie

Het hoort zeker niet !!

Een monster geeft de hele nacht door licht, en je ziet hem zelfs overdag binnenshuis oplichten:

Deze foto is overdag gemaakt, in mijn halletje. Daar is het niet donker…

De bijnaam “King of Lume” komt niet uit de lucht vallen…:frowning:

robbie409 Schreef:

Het hoort zeker niet !!

Een monster geeft de hele nacht door licht, en je
ziet hem zelfs overdag binnenshuis oplichten:

Dit doet mijn monster ook wel, alleen viel het mij op dat het vrij snel minder wordt. Na een paar uur is de tijd nog wel af te lezen maar niet meer van een afstandje. Maar zoals ik al zei kan ik dus geen vergelijking maken omdat dit mijn eerste monster is.