Seiko Monster SKX779J1 vs SKX779K1

In mijn zoektocht naar een Seiko Monster zit ik met volgende vraag.
Ik vond voor de Monster 2 referenties: SKX779J1 en SKX779K1.

De J zou gemaakt zijn in Japan en wordt vaak duurder verkocht omdat hij kwalitatief beter zou zijn. Is dit ook zo en zijn er nog andere verschillen tussen beide of zijn ze gewoon gelijk?

Alvast bedankt!

1 like

Dat zit gewoon tussen de oren. De fabrieken gebruiken dezelfde materialen en technieken dus er is echt geen kwaliteitsverschil. Ik zou nu zelfs liever een Korean made hebben. Het schijnt dat de Seiko fabriek in Japan dicht bij de kernreaktor stond welke een meltdown had. Ik weet niet of dit ervoor heeft gezorgd dat een aantal horloges radioactief is geworden.

1 like

Kwaliteit is identiek
Maar J-versie is gewoon zeldzamer. Veel zeldzamer.

In NL is er 1 iemand die er één heeft (en die weet het niet eens, ik zat krap en moest uitleveren).

1 like

Bedankt voor de info.
En inderdaad, blijkbaar is de Seiko fabriek gevaarlijk dicht bij de kernreactor gelegen.

Response to your inquiry concerning radioactive contamination of our products

As to your inquiry of whether our products are radioactively-contaminated, which derived from radiation leaks from the Fukushima Daiichi nuclear plant damaged by Tohoku District Pacific Ocean Earthquake, Shiobara Technology Center currently being in operation are more than 100 kilometer (approximately 62 miles) away from the Fukushima plant and the level of radioactive substances in this area has found no abnormality based on the environmental monitoring announced by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology as well as respective prefectures. As a result, our products are free from danger of radioactive contamination. In addition, safe transportation routes are ensured for the products shipped from our factory to Japan and overseas, therefore there is no threat of contamination during transportation, either. We will continue to monitor the situation carefully and will take appropriate actions accordingly.

http://www.npc.co.jp/en/npc-info/2011/110329.html

1 like

dreski Schreef:

Dat zit gewoon tussen de oren. De fabrieken
gebruiken dezelfde materialen en technieken dus er
is echt geen kwaliteitsverschil. Ik zou nu zelfs
liever een Korean made hebben. Het schijnt dat de
Seiko fabriek in Japan dicht bij de kernreaktor
stond welke een meltdown had. Ik weet niet of dit
ervoor heeft gezorgd dat een aantal horloges
radioactief is geworden.

het schijnt dat ze nog meer licht geven in het donker, heeft ook weer zijn voordelen:D

1 like

Het is toch de radioactieve versie geworden ;).
Hopelijk ligt hij snel in de bus.

1 like
:~

Gefeliciflapstaart, ben een beetje jalours nu!

Y1984 Schreef:

Het is toch de radioactieve versie geworden ;).
Hopelijk ligt hij snel in de bus.

http://farm8.staticflickr.com/7147/6436468083_97de
3c0b80.jpg

Toch wel iets extra’s vind ik 't toevoegen. Een Japans horloge uit Japan natuurlijk! Net alsof je een Audi uit China koopt. Niks mis mee, maar een Duitse auto uit Duitsland heeft bij mij toch een streepje voor.

Het is dat ik de mijne al jaren heb, maar als ik toen beter wist, had ik waarschijnlijk een Japanse gekozen.

1 like