Seiko monster

Beste,

Ik overweeg om een seiko monster aan te kopen.

Daar dit horloge een automaat is ben ik bang dat deze zoals mijn alpha niet correct loopt.

Ervaringen met deze horloge?

seiko is qua betrouwbaarheid 1000x beter :smiley:
maar zal ook best een seconde of 15 tot 20 per dag afwijken …ik weet het niet precies…
als je een correct lopend horloge wilt zul je een radio controlled klokkie moeten zoeken …

Er is altijd een afwijking bij een mechanisch horloge maar de kwaliteit van Seiko is gewoon top!

Ik heb verschillende horloges, o.a ook een Monster:

Ik vind het helemaal top (echt waar voor je geld) en het loopt prima!

gr. Roel

Dank voor jullie reacties.

Groeten,

Lipke

aanrader, echt value for money.

buiten dat de automaat heel netjes loopt . is het voor die 150 euro een regelrechte topper kast band bezel allemaal even degelijk wat iedereen zegt , een aanrader .vertrouw je het niet zou ik een kinetic seiko zoeken

Mijn 5je wijkt toch bijna 20 seconden per dag af en om dat beter te krijgen valt nog niet mee. Dat doet niets af aan de kwaliteit van het horloge maar ik zou er ook niet van uitgaan dat ze allemaal onder de 5s/d af te regelen zijn. Lees anders ook http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,134815,page=1

Ik had een 5je die 18 jaar oud werd zonder service en veelal tijdens mijn werk (kassenbouw) gedragen. In de Monster zit hetzelfde uurwerk dacht ik. Ik zou er voor gaan.:~

Ik heb zelf onlangs mijn Monster opnieuw afgeregeld. Hij liep een aantal seconden per dag achter (niet veel, ongeveer 5) en ik vind het altijd jammer als een horloge achterloopt. Al is het nog zo weinig.
Het heel nauwkeurig afregelen is inderdaad een lastig karweitje. Er zit geen fijnregeling op en hij staat zo weer wat (veel) te snel of te langzaam.
Maar met wat geduld is het wel te doen!
Ik heb hem nu behoorlijk goed gelijklopen :slight_smile: en mijn idee is dus dat het ook wel kan, maar in 5 minuutjes zal het afregelen vaak niet lukken, vrees ik.
Even naar de horlogemaker gaan en hem ‘even op +1 sec per dag laten zetten’ terwijl jij in de winkel wacht, zal er dan meestal ook niet bij zijn, denk ik.
Hoewel veel horlogemakers hier ongetwijfeld ook handiger in zullen zijn dan ik…
Zie ook http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,173502,173502#msg-173502

Sam

nooit twijfelen aan een monster, een van mijn beste horloges…