Zoals ik al in een andere discussie zei ben ik op zoek naar een nieuw horloge. In de eerste instantie had een Seiko premier in mijn hoofd maar ben ondertussen op een heel ander spoor gekomen namelijk de seiko Monster. Nu is dit niet een horloge wat ik gemakkelijk even bij de juwelier kan passen en heb dus ook geen idee hoe het horloge zit, voelt etc.
Wie van jullie heeft een Seiko Monster en voor welke kleur en bandje(rubber of staal) zouden jullie gaan?
Als iemand van jullie een andere mooie duiker heeft van Seiko sta ik ook open voor suggesties aangezien de stargate er ook super uit ziet.
Ik wil hem bestellen bij monsterwatches, natuurlijk zou het helemaal mooi zijn als ik ze bij hem zou kunnen passen, maar dit zal wel niet mogelijk zijn…
Heb een oranje gehad op staal. Destijds gekozen voor de oranje omdat ik al zoveel horloges met een zwarte wijzerplaat had. Overigens zou ik wel voor de stalen band gaan, echt een kwaliteitsband en stukken comfortabeler dan de stijve rubberen band.
Ik zelf heb een oranje monster met 2 rubberen banden, een zwart met oranje stiksels en een oranje.
Echt, een super mooi klokje. Ben er tot nu toe zeer tevreden over. En die lume, wow. Bandjes wisselen gaat trouwens ook erg makkelijk.
Wel zou ik er een pakken met stalen band. Ik ben namelijk ook nog van plan om deze een keer aan te schaffen.
Ik heb een gemodde monster, met stalen lumpy band, rubber band en nato band.
De laatste tijd draag ik hem uitsluitend op de nato.
Met een monster zit je altijd goed.
Ik heb wel een vrij dikke pols, 19 cm omtrek.
Maar een SKX007 of 009 zijn ook hele mooie klokken.
Succes ermee.
Zo te horen binnen een korte reactietijd een aantal tevreden monsterdragers.
Ik heb gegeken op de site van de beurs maar kan nergens vinden of je op de beurs zelf je toegangskaartje kan kopen. Weet iemand dit? Zo ja, dan ga ik morgen zeker erheen om een monster te passen en bij tevredenheid er 1 te kopen.bestellen!
Zoals ik al in een andere discussie zei ben ik op
zoek naar een nieuw horloge. In de eerste
instantie had een Seiko premier in mijn hoofd maar
ben ondertussen op een heel ander spoor gekomen
namelijk de seiko Monster. Nu is dit niet een
horloge wat ik gemakkelijk even bij de juwelier
kan passen en heb dus ook geen idee hoe het
horloge zit, voelt etc.
Wie van jullie heeft een Seiko Monster en voor
welke kleur en bandje(rubber of staal) zouden
jullie gaan?
Als iemand van jullie een andere mooie duiker
heeft van Seiko sta ik ook open voor suggesties
aangezien de stargate er ook super uit ziet.
Ik wil hem bestellen bij monsterwatches,
natuurlijk zou het helemaal mooi zijn als ik ze
bij hem zou kunnen passen, maar dit zal wel niet
mogelijk zijn…
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb al ruim 6 jaar m’n Monster en ben er nog steeds zeer tevreden mee. Vorig jaar heeft ie een subtiele facelift gehad.
Ik zou voor de stalenband gaan. Echt een goeie werkband. Stevig, goed af te stellen met die gaatjes in de sluiting, dikke pushpins en de meest duurzame duikersextensie die ik ken (ok, wellicht niet de mooist weggewerkte, maar toch… het is een toolwatch).
3 persoonlijke nadelen:
Vind em niet onder een pak kunnen. Daar vind ik de lijnen en vormen te grof voor. Dan zou een skx007, Samurai, Sumo of Stargate beter staan.
Ik vind de lugbreedte te smal om er mooi een ander bandje aan te doen. Ik vind dat de breedte van de bandje te smal voor de breedte van de kast. Beetje een iel gevoel krijg ik er dan bij. De standaard rubberen duikerbanden van Seiko zijn daarop toegespitst: de bandaanzet is smal, maar daarna is het bandje verbreedt en loopt weer smal af richting de sluiting. Helaas is dit niet het geval als ik er een nato bandje op wil doen
Voor mij niet zo een grote issue, maar sommigen kunnen zich er aan ergeren: de inkepingen in de bezel zitten bij sommige niet perfect evenwijdig/uitgelijnd met de inkepingen in de kast. Lijkt soms net een half/kwart tikje naast te zitten.
Ik zou gaan voor een Monster met zwarte wijzerplaat, en stalenband.De Lumpy band draagt ook heel fijn.
Als het budget het toe laat zou ik er zeker ook een safierglas op laten plaatsen door Rob. Dan komt er meer ‘leven’ in de wijzerplaat.
Zoals ik al in een andere discussie zei ben ik
op
zoek naar een nieuw horloge. In de eerste
instantie had een Seiko premier in mijn hoofd
maar
ben ondertussen op een heel ander spoor gekomen
namelijk de seiko Monster. Nu is dit niet een
horloge wat ik gemakkelijk even bij de juwelier
kan passen en heb dus ook geen idee hoe het
horloge zit, voelt etc.
Wie van jullie heeft een Seiko Monster en voor
welke kleur en bandje(rubber of staal) zouden
jullie gaan?
Als iemand van jullie een andere mooie duiker
heeft van Seiko sta ik ook open voor suggesties
aangezien de stargate er ook super uit ziet.
Ik wil hem bestellen bij monsterwatches,
natuurlijk zou het helemaal mooi zijn als ik ze
bij hem zou kunnen passen, maar dit zal wel
niet
mogelijk zijn…
Ik zou voor de stalenband gaan. Echt een goeie
werkband. Stevig, goed af te stellen met die
gaatjes in de sluiting, dikke pushpins en de meest
duurzame duikersextensie die ik ken (ok, wellicht
niet de mooist weggewerkte, maar toch… het is
een toolwatch).
3 persoonlijke nadelen:
Vind em niet onder een pak kunnen. Daar vind ik
de lijnen en vormen te grof voor. Dan zou een
skx007, Samurai, Sumo of Stargate beter staan.
Ik vind de lugbreedte te smal om er mooi een
ander bandje aan te doen. Ik vind dat de breedte
van de bandje te smal voor de breedte van de kast.
Beetje een iel gevoel krijg ik er dan bij. De
standaard rubberen duikerbanden van Seiko zijn
daarop toegespitst: de bandaanzet is smal, maar
daarna is het bandje verbreedt en loopt weer smal
af richting de sluiting. Helaas is dit niet het
geval als ik er een nato bandje op wil doen
Voor mij niet zo een grote issue, maar sommigen
kunnen zich er aan ergeren: de inkepingen in de
bezel zitten bij sommige niet perfect
evenwijdig/uitgelijnd met de inkepingen in de
kast. Lijkt soms net een half/kwart tikje naast te
zitten.
Ik heb gisteren een zwarte bij Rob besteld :D. Ben benieuwd, na louter positieve dingen gelezen te hebben wilde ik wel eens zien of hij echt zo goed is :}.
Vanmiddag bij Rob ‘’ het monster’’ gepast en vond het een erg apart en leuk horloge. TOT ik de stargate probeerde… Super dik horloge en helemaal mijn ding, vooral in het black on black.Dus dat gaat m waarschijnlijk worden ondanks het feit dat hij niet de ‘’ status’’ van een monster heeft. Gelijk ook maar twee nato bandjes gescoord op de beurs, kan nooit kwaad dacht ik.
Vanmiddag bij Rob ‘’ het monster’’ gepast en vond
het een erg apart en leuk horloge. TOT ik de
stargate probeerde… Super dik horloge en
helemaal mijn ding, vooral in het black on
black.Dus dat gaat m waarschijnlijk worden ondanks
het feit dat hij niet de ‘’ status’’ van een
monster heeft. Gelijk ook maar twee nato bandjes
gescoord op de beurs, kan nooit kwaad dacht ik.
Lijkt me ook een hele mooie en store keuze, die bij verschillende gelegenheden past.
Alleen die zwarte laag vind ik een beetje eng. Zie post over een duiker vor onder de 380 euro.