Ik heb hier nog een oude Seiko duiker liggen die wordt gedragen door één van mijn zonen.
Sinds korte tijd merken we dat de gangreserve minder is dan vroeger en ze soms ook plots stopt… na wat schudden en tikken gaat ze dan terug even verder…
Het is een 4205 versie (maar in het verleden heeft ze blijkbaar ooit eens een harttransplantatie gehad en is deze vervangen door een 4206) Zie ook bijgevoegde foto’s…
Heeft hier iemand op het forum ervaring met Seiko horloges? Zou deze liefst laten herstellen en dan wel door een origineel 4205 hart, maar zijn deze nog ergens te vinden en in welke staat?
Als ik het horloge zie vrees ik dat het uurwerk niet het enige is dat vervangen is Dat is het nadeel van deze horloges dat er erg veel mee gerommeld wordt. Opzich zal een 4205 uurwerk vinden best te doen zijn. Maar incl service etc gaat dat toch wel vrij veel kosten weer.
Tja, ik heb er ook weinig voor betaald… Voor de zoon was dit een mooi horloge waar een kras meer of minder niet echt gaf. Maar de reden voor ons om deze toch mogelijks te herstellen is dat dit een 36 a 37mm horloge is, gezien de leeftijd (15) is dit voor hem de perfecte maat…
Ik heb hem voorlopig mijn recente Seiko duiker even laten dragen (43mm) maar die is inderdaad te groot voor hem… Waarom maken ze trouwens geen 37mm duikers meer vraag ik me dan af…
Update: misschien is het handig voor personen die een gelijkaardig probleem/vraag hebben…
Na wat zoekwerk heb ik bij Cousinsuk een passend kaliber gevonden. nl de Seiko NH05 (NH05M)
Kaliber koste ongeveer 30 pond… Deze is geplaatst, afgeregeld en getest op waterdichtheid door de lokale horlogemaker…
Voor een kleine bedrag kan ze er dus weer een 20 jaar tegenaan…
Dit gewoon even ter info…