Beste forumleden
Ondanks had ik een topic gemaakt voor mijn Seiko navigator
Toen ging het om het werkend krijgen inmiddels is dat het geval niet goed maar hij loopt wel
Nu heb ik dat het gehele binnenwerk scheef hangt aan een kant binnen de kast
En ik snap niet hoe dit werkt
Zitten er kast schroeven in of moet je het uurwerk erop een bepaalde manier in draaien ?
Het glas zit niet los? Omdat je de rand er om heen mist.
Uurwerk heeft een kast ring en zo’n ronde metalen verende ring waar het deksel tegen aan duwt.
Je kan eens kijken of de stem wel in de uitsparing zit van de retainer ring.
Kroon met stem eruit, retainer ring eruit en uurwerk eruit en dan eerst het uuwerk erin dan de retainer ring en dan de kroon met stem.
Kroon= spreekt voor zich denk ik
Stem= kleine staafje wat aan de kroon zit en het uurwerk in gaat.
Retainer ring. De ring die het uurwerk vast houd als de bodem erop geschroefd is.
Normaal zijn het ook 2 losse delen dus het geribbelde deel is vaak een losse ring die je plaatst als alles op z’n plek zit. Maar bij dit model is dat schijnbaar 1 onderdeel en nee dit is niet de correcte ring als ik hem opzoek online.
Hoe heb je überhaupt geprobeerd het uurwerk in de kast te krijgen? Heb je uurwerk op kussentje gelegd en daar de kast over heen en toen de boel omgedraaid? Dan zou het uurwerk namelijk gewoon recht er in moeten liggen.
Ja is dus helaas de verkeerde uurwerk ring
Maar ik heb zon watch winder is het ok om het horloge daar in te laten zitten zonder uurwerk ring of is dat slecht voor de stift?