Een tijd terug ontving ik een homage bb58 horloge (Pagani Design pd-1671). Kwam echter al snel tot de ontdekking dat het horloge na een uur lopen al zo’n 30min achterloopt. Kortom het horloge loopt zeer slecht, ook na wel 40 keer opwinden blijft het horloge slecht lopen. Op sommige momenten stopt het horloge even met lopen en hervat dit dan weer. Het lijkt erop alsof het horloge niet goed opwind. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe dit op te lossen?
Het uurwerk heeft waarschijnlijk door vuil en/of slechte smering een te hoge weerstand en loopt daardoor onbetrouwbaar. Het is tijd voor een servicebeurt.
Bedankt. Dat zou kunnen inderdaad, echter gaat het hier om een nieuw horloge. Het lijkt erop dat het horloge als ik het op bepaalde posities houdt stopt met lopen.
Ik lees zoveel slechts over recente Seiko-uurwerken, dat ik er niks meer mee te maken wil hebben. Ik regel ze ook niet meer af op verzoek. Dat laatste ook wegens eigen ervaringen. Ik weet een forum-horlogemaker die er erg blij van schijnt te worden, ik verwijs iedereen door.
Inderdaad terug er mee, en vraag vooral om een ander exemplaar! Anders blijf je etteren met deze. Alleen het opzoeken van de fout kan je zomaar een paar uur verder brengen als horlogemaker. Vervolgens moet je het ook nog eens op zien te lossen. Nieuw uurwerk is dan al ongeveer even duur tegen die tijd.
Aie, zo erg effectief? Ik heb zelf maar één Seiko en die is ruim ouder dan ikzelf dus weinig ervaring mee. Waar is de tijd dat Seiko gelijk stond aan betaalbaar onverwoestbaar
Is dit uurwerk wel op te winden via de kroon? Heb weinig Seiko ervaring maar weet dat ze verschillende automaten hebben die niet handmatig op te draaien zijn. Dan is de oplossing even goed schudden voor gebruik zodat de rotor de nodige omwentelingen kan maken en spanning op de gangveer brengt > dan pas op tijd zetten en een lekkere wandeling maken.
Mocht het horloge dan nog 30 minuten afwijken in een uur dan onder garantie retour.