Seiko niet goed afgesteld

Niet goed afgestelde seiko 1 maand oud, terug sturen of niet irriteren en ermee leren leven?

Het zou mij in elk geval wel storen. Het is je bij de aankoop niet opgevallen of is het via aangeschaft?
Even overleggen met degene waar je het van gekocht hebt.

Met vriendelijke groet,
Inca

Als het onder garantie is, Terug sturen

Eerlijk gezegd begint het te irriteren. Ik heb nog 2 jaar garantie. Terug naar seiko en boze mail schrijven :imp:

De laatste drie woorden zou ik niet direct uitvoeren.

3 likes

een foutje kan gebeuren… maar sowieso terug sturen, persoonlijk zal ik mij altijd blijven irriteren en zal hem vanzelf niet meer gaan dragen

1 like

Zonde van alle die commotie :scream: aangezien da Seiko garant staat voor een goed product en garantie :mask: :slight_smile:
En aangezien dat de "perfectie " niet bestaat, is aannemelijk dat zo iets gebuurt bij die aantallen horloges die zij produceren :relaxed:
Dus gewoon naar de verkooppunt brengen
Groet en succes Iwan :motorcycle:

Bedankt even zaterdag langs verkooppunt.

Kan aan mij liggen maar ik zie het niet; wát is er niet goed afgesteld?

Secondewijzers die niet precies lopen op de indices van de wijzerplaat. Komt redelijk vaak voor bij quartz is mijn ervaring.

Tip: als je dat stoort dan kunt je beter een quartz chrono kopen omdat de secondewijzer niet zo opvalt.

2 likes

Dat dus. En komt ook bij alle merken voor. Maar irritant is het idd wel.

@santino en @TagEd bedankt voor de reacties. Ik zat al te zoeken wat klopt er niet. Maar dat bij quartz de wijzers niet gelijkk lopen met de markering op de wijzerplaat komt inderdaad vaker voor.

@firataga Ik denk niet dat het zin heeft om daarvoor terug te gaan. Tenzij de juwelier een horlogemaker in dienst heeft die dit klusje evt. zelf zou kunnen. Is een typisch quartz kwaaltje en komt zelfs voor bij de duurdere horloge’s. Heb ooit een Seamaster midsize quartz gehad, had hetzelfde “probleem”. De Seiko quartz van m’n vader heeft het ook.

1 like

Deze heb je toch voorgesteld als een aankoop bij de eindopruiming van V&D :interrobang:

Zover ik weet is er geen filiaal meer open om naartoe te gaan :scream:

Ik zou dat vervangen door “(zwaar) teleurgestelde”…

Maar als t de secondewijzer Is, dan lijkt me daar weinig aan te doen. Zeer veel quartz uurwerkjes hebben dit helaas.

Limbo jij hebt goede geheugen, klopt hij komt van v&d. Hieronder reactie van Seiko toch goede handeling van hun.

Geachte heer Yildiri,

Wij adviseren u om contact op te nemen met een officiële Seiko dealer bij u in de buurt. Zij kunnen vaststellen wat het probleem veroorzaakt en welke reparatie eventueel benodigd is. Zij kunnen tevens het horloge ter beoordeling opsturen naar onze serviceafdeling, zodat deze door onze horlogemakers beoordeeld kan worden. U zult dan via de desbetreffende juwelier worden geïnformeerd.

Voor een compleet overzicht van Seiko dealers in uw omgeving, verwijzen wij u naar onze website, www.seiko.nl

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geĂŻnformeerd.

Met vriendelijke groet,
SEIKO NEDERLAND B.V.

Manuela Monteiro
Customer Service

TOP reactie zou ik zeggen!
Succes met de afhandeling.

2 likes

Met[quote=“Inca, post:5, topic:70313, full:true”]
De laatste drie woorden zou ik niet direct uitvoeren.
[/quote] reageer ik op [quote=“firataga, post:4, topic:70313”]
boze mail schrijven[/quote]

Ik zou dat inderdaad niet doen, in elk geval in dit stadium niet.

Met vriendelijke groet,
Inca

Straks iedereen WilSeiko?
:slight_smile:

Een wijzer exact op de indices laten landen is ook nog best tricky, ik heb soms twee of drie pogingen nodig voordat ik er tevreden over ben. En soms kom je ook situaties tegen waarin het gewoon niet goed kan omdat de wijzerplaat niet helemaal gecentreerd zit, dan loopt hij bijvoorbeeld op een kwart van de wijzerplaat goed en de rest niet.

Het is mij bij diverse merken opgevallen dat het vooral op het kwart tussen 3 & 6 uur voorkomt of i.i.g. het ergste is,
Toeval… of mogelijk is er nog een technische oorzaak,
de wijzerplaat zit mogelijk met te weinig puntjes vast op het uurwerk.

ik zie soms ook opeens verbetering of verergering na het met de kroon opnieuw instellen vd wijzerstand of na een batterijwissel, mogelijk een kwestie van de kwaliteit van de spacerring waardoor het uurwerkje niet helemaal recht onder de wijzerplaat geperst zit, er zit altijd wel een beetje vering in zo’n dun wijzerplaatje.