Seiko obsessie loopt het uit de hand ?? (Help)

Aan iedereen een goedemorgen ,

Vanochtend toen ik wakker werd dacht ik in mijzelf.

Ga ik te ver nu ?

Binnen een maand tijd heb ik al 6 Seiko’s gekocht niet allemaal voor mij maar toch 4 van de 5 wel .(nog 1 onderweg):zipper_mouth_face:

Nou zijn het geen dure aankopen zoals ik hier meer zie langskomen maar toch wel paar honderd euries pstuk.

Het is iets in het merk Seiko dat mij trekt ik vind ze mooi ze voelen goed aan.
Ik merk dat ik meer gevoelens heb bij de vintage modellen dat trekt mij enorm.

Hoe gaan jullie hiermee om? jezelf in controle houden hoe ? vertel mij ?:upside_down_face:

Maar gisteren keek ik ook naar de Seiko Sumo SZSC004 wat een mooie Diver zeg het zou zomaar eens mijn volgende aanwinst kunnen zijn .:kissing_heart:

Het is lastig volgens mij ben ik verslaafd :grinning:

Als laatst nog een foto van de 3 Seiko’s die al binnen zijn gekomen .

29 likes

Nee, niets mis mee…

Je hoort hier gewoon

13 likes

Ja je bent verslaafd.
Maar er zijn ergere dingen in het leven, dan horlogeverslaafdheid.

Als je een 7de exemplaar aan je collectie wil toevoegen, laat maar weten

6 likes

In de regel wil men eerst zoveel mogelijk soorten leren onderscheiden om zich vervolgens in één soort verder te verdiepen. Dat heb ik tenminste geleerd van de Ornithologie (vogeltjes kijken). Misschien is dat met horloges ook een beetje het geval.

2 likes

Geef er gewoon aan toe.
Ik heb eventueel nog wel een Limited edition SKX in de aanbieding. :wink: (hij was alleen erg stoffig tijdens nemen van de foto)

3 likes

Volgens mij redelijk normaal gedrag voor de gemiddelde HF’er

Ook handig:

Happy hobby!:joy:

7 likes

Ah mr. Seiko @koekoek krijgt concurrentie!

2 likes

Zolang je ze allemaal af en toe draagt zie ik geen problemen! Bij het ‘kopen om het kopen’ kan ik me voorstellen dat je je even inhoudt en dat geld spaart voor een echt mooi model :wink:

Nee hoor, is volledig normaal en niets aan de hand.

Ik denk dat er meerderen zijn die nog wel een doosje seiko’s heeft staan ergens :yum::wink:
So, no worries

14 likes

Mooi virus.
Niets aan doen.
Toch wel…
Aanwakkeren…
En genieten.

2 likes

Je horlogeverslaving heeft nu nog te veel voordelen voor je om er iets aan te doen. Financiën meestal, of boze partner. Naar mate er meer nadelen ontstaan :roll_eyes: ben je pas gemotiveerd om er iets aan te doen, dan verkoop je is wat. Zolang er geen serieuze problemen door ontstaan en je alles verder nog gewoon kunt betalen zou ik zeggen: vooral doorrrrgaaan! Heerlijk!

2 likes

Lijkt me prima.

Ben blij dat je geen vintage pateks wil verzamelen… :see_no_evil::sunglasses:
:beers:

1 like

Tja, ik heb voor mijzelf een horlogebudget gesteld. Daar blijf ik binnen. Als dit op of onvoldoende is, dan moeten er eerst weer een of meerdere horloges verkocht worden.

Wat betreft de genoemde Sumo, daar kan ik alleen maar een enabler voor zijn :rofl:

30 likes

Prachtig exemplaar!

1 like

Hier het zelfde virus Tjin.
Ik volg de reacties, geen remedie tegen zo te lezen​:upside_down_face::blush:

Edit : pfff komt er net weer een mooie Sumo voor weing in het blauwe gedeelte :hugs::yum:

1 like

Altijd vintages gespaard, alles weggedaan,gewoon lekker 2 hagelnieuwe seikos in doos aangeschaft :wink:
I understand completely! :wink:

1 like

get-a-grip-man-01

En nu een serieus antwoord, er zijn ergere dingen dan een paar Seiko’s kopen. Er gaat hier een oud gezegde rond namelijk; “liever verslaafd aan horloges dan aan heroïne”.

Als je flink wil blijven kopen en een partner hebt, zou ik voor haar (of hem) ook sporadisch eens aan komen zetten met een nieuw horloge om de goodwill naar je hobby te onderhouden.

Thank me later.

11 likes

gezien het 3 mooie seiko’s zijn geheel normaal… Enjoy…

Hier vragen of je te ver gaat geeft waarschijnlijk niet zo’n heel duidelijk beeld :joy:

“Nee, hoezo? Ik heb 35 seiko’s en met mij gaat het prima” - @koekoek , waarschijnlijk

2 likes

Nice :sunglasses::+1:

1 like