Seiko of Citizen duiker??

Seiko uiteraard. Kijk es wat mooi.

Ps: hij is 38mm ipv 37mm :wink:

Maar belangrijker nog: Wat vind je zelf?

8 likes

Ik zou ook een Certina Action diver overwegen. Naar mijn mening één van de meest cleane duikers op deze maat:

certina-c0328074408100-ds-action-15633257
Foto’s van het www geplunderd

En dat terwijl ik zelf 2 Seiko duikers heb…

Edit: ah, kleine disclaimer: ik had de prijs lager ingeschat dus de vergelijking gaat daar een beetje mank. Maar in lijn van HF traditie dan, omhoog dat budget!

5 likes

Rond de 700 euro, met discount misschien ergens rond 600. Wel met ETA 2824. Die zijn wat gevoelig qua smering, dus een service na 7 jaar is eigenlijk een must anders worden ze naar mijn smaak te onnauwkeurig.

1 like

Lastige keuze vind ik.
Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar horloges met een dagaanduiding vind ik de Citizen mooier.
Technisch gezien vind ik een automaat leuker dan een eco drive.
Qua gebruiksgemak wint de Citizen. Die loopt preciezer en betere waterdichtheid.
Mijn keuze valt op de Seiko. Die is kwetsbaarder maar ik ben liefhebber van automaten (en dagaanduiding)

2 likes

Ik vind het allebei vernuftige techniek. Met de Ecodrive wilde ik wat nieuwe techniek uitproberen, lekker fris, lekker modern. Ik moet zeggen na een aantal maanden nog steeds heel content mee. Een van de betere aanschaffen.

4 likes

Het is inderdaad mooie techniek die eco drive. Eerlijk gezegd zou ik die ook wel eens willen hebben. Ik heb lang gekeken naar een ssc813p van Seiko. Niet gedaan omdat ik een opwinder tegenkwam die leuker was. Maar ooit komt er een eco drive of solar horloge.

2 likes

Het heeft een heel andere vibe. Maar ik denk dat het zal bevallen. Ik was ook verrast, zeker door de prijs-kwaliteitverhouding van de Eco’s.

2 likes

Ik vind deze ook wel erg lekker en van titanium/saffier

Citizen Zenshin Chrono Super Titanium CA4610-85A Panda

42 mm, voor mij op het randje, maar ze ogen iets kleiner. Vorige week eentje aan mijn neus voorbij gegaan in het blauw :grin: Maar splinter nieuw tussen de 4 en 450 ook niet verkeerd. Ik vind de hele Eco/titanium lijn wel het bekijken waard. En het is yes!! of no!!, daar zit bij deze citizen’s geen grijsgebied tussen.

3 likes

Voor deze een yes! :+1:t3:

2 likes

Tissot Seastar

2 likes

Grappig dat je exact de waterdichtheid noemt die de ISO standaard die je noemt voorschrijft.

Maar wie gaat er in godsnaam duiken met een duikhorloge, en welke recreatie-duiker komt er ooit onder de 20-40 meter?

3 likes

Ze zijn allebei leuk. Is de Citizen platter?

Als de Citizen mineraalglas heeft zou ik de Seiko overwegen omdat de mineraalglaasjes van Citizen in mijn ervaring sneller krassen dan hardlex.

Mocht dat argument je niet boeien, dan zou ik het horloge pakken wat het lekkerste zit.

1 like

Schitterend idd, welke band is dit als ik vragen mag?

De dikte is vrijwel gelijk. De Citizen oogt ietsje dikker omdat hij ietsje kleiner/compacter is.

Ik had deze Citizen ooit als eerste duikhorloge en heb ‘m altijd met veel plezier gedragen. Kan ‘m je van harte aanraden. :slight_smile:

1 like

Ik zou gaan passen. Want 36,5mm is best klein voor een duikhorloge, 37mm oogde met de SKX-achtige kast van de Seiko ook al erg compact. Als ze die Eco-drive niet dunner hebben gemaakt dan de Seiko hebben ze een kans gemist wat mij betreft.

Hoe dan ook: ze zijn allebei leuk, en mijn commentaren zijn gerommel in de marge gegeven wat je er voor betaalt.

Nietes. Jij had een 42 of 44mm variant als ik het wel heb.

Deze toch? 11,5mm dik, 44mm groot, maar compact dragend dankzij de korte lugs?

In de tijd dat jij de Citizen had had je ook nog polsen van 22cm omtrek, dus ik begrijp dat dat als een 36,5mm duikertje voelde. :slight_smile:

1 like

ben niet echt fan van duiker horloges maar heb er wel twee in de collectie,
ik heb een Pontiac quartz en een Orient mechanisch,

ik heb deze aangekocht omdat ik de blauwe dail zeer mooi vond en ook omdat de wijzers er niet zo “bombastisch” uitzien zoals op vele duikers te zien zijn.
water zullen ze bij mij nooit zien of het moest regenen en ik ze per toeval zou dragen :laughing:

maar dat gezegd hebbende, ik ben wel een citizen liefhebber :ok_hand:

1 like

Iig beide in een herenmaat… Duikers van 36mm zijn echt klein.

Shitizen heb ik niets mee, en ecodrive evenmin. Seiko is een veel mooier merk en de look “iconisch”.

Dat gezegd hebbende, je moet wel om kunnen gaan met flinke afwijking bij automaat, anders toch voor shitizen gaan.

1 like

Ik weet niet wat je pols maat is maar ik zou zeker de Citizen NY0004 of NY0008 serie uitproberen. Deze dragen kleiner.

1 like
  • Iets anders
1 like