Seiko of Citizen duiker??

Welke zou jij kiezen??

De Seiko SRPK29k1 37mm automaat of de Citizen eco drive EO-2020-08e 36,5mm?

Kan er misschien iemand een polletje voor me maken?
Alvast bedankt.

8 likes

De Citizen, Eco Drive is geweldig

3 likes
  • Seiko
  • Citizen
  • Alle duikers zijn onzin
0 stemmers
3 likes

Normaal gesproken Seiko voor mij. In dit geval de Citizen.

4 likes

De Seiko 5 is geen “echt duiker” als in: 100m water resist en niet iso certified. Als dat niet uitmaakt zou ik lekker gaan voor het model dat jij het mooist vind :slight_smile:

3 likes

In dit geval….Citizen. Eco drive is subliem.

2 likes

Dat dus.
En je wil niet tijdens het duiken met je pols hoeven zwieren om de gang er in te krijgen. Ik zou ook Citizen kiezen

4 likes

Ben best wel 'n Seikofan. Maar in dit geval gekozen voor de Citizen.

4 likes

In dit geval deze:

Eco-drive loopt zeer nauwkeurig, deze - 4 sec per maand (!) En ik moet zeggen dat de afwerking en de machining een stap beter is dan van de Seiko die waarschijnlijk een afwijking van 4 sec of meer par dag heeft. En zo’n bracelet voor de EO-2020 zit er bij mij ook aan te komen :+1:

4 likes

Seiko all the way every day. Zo’n Shitizen moet je niet willen.

6 likes

Nu word ik boos. De Seiko is hier de verliezer op meerdere punten. Maar jij kiest blijkbaar liever voor de underdog. Soort zoekt soort zal ik maar zeggen.

4 likes

goede argumenten ook :+1:

8 likes

Leuke vergelijking!

Voor mij de Citizen:

• specs & ecodrive
  • mooier contrast op één of andere manier (bezel dieper zwart, of optisch bedrog?)
  • Nato sluit mooier aan op de kast/lugs
  • Oranje wijzer is cool
  • Datum 4 mét lume is fijn

De Seiko heeft op de 9 en 3 een OCD-mismatch ovalen index die mij optisch stoort t.o.v. de andere indexen. Dat is puur smaak. Verder vind ik het verder een ‘gewone’ Seiko Diver. Meer een beater dan een horloge om te gebruiken én koesteren.

De stalen band sluit wel mooier aan bij de kast op de Seiko. Op beide horloges zou ik de stalen band meteen opzij gooien, eerlijk gezegd. De Citizen vraagt om een mooi voorraadje bandjes om regelmatig te wisselen.

2 likes

Ik heb vergelijkingsmateriaal, een SKX007. Alleen al de speling van de bezel is een lachertje vergeleken met de Citizen. Dit Citizen eco dukertje is letterlijk geen speld tussen te krijgen. En ik ben geen merkadept, want Citizen maakt in mijn optiek ook hele lelijke modellen. Maar qua techniek en constructie zijn ze top, zeker voor de prijs.

2 likes

Citizen :+1:t2:

1 like

True. Eén ding; deze zijn beide wel een stuk kleiner. Ik heb een Seiko 38mm diver en dat is een perfecte maat voor 9 van de 10 situaties, maar kleiner zou ik alleen bij vintage skindivers accepteren. Een 007 is 41 of 42mm. Toch?

2 likes

Mijn schuifmaat zegt 42,2 mm diagonaal gemeten tussen de 8 en 2 uur. Een kwaliteitsschuifmaat die in gebruik was bij Fokker Aerospace :grin: Mijn voorkeur gaat nu uit naar < 40 mm.

3 likes

Als ik het wetenschappelijk mag benaderen: de Citizen is echt rete-cool en de Seiko uuh… minder.

3 likes

Ik zou gaan voor de Citizen. Ecodrive is een toptechniek(180 dagen gangreserve), het is een mooie maat voor mensen met de kleinere pols. ISO gecertificeerde duiker , uitstekende lume , het glas is uitstekend krasvast.

Dit horloge is een one shot hit van Citizen. Een uitstekend zomer horloge met een hele mooie techniek

6 likes

Citizen

2 likes