> Seiko of Citizen <

Rare jongens hier…

Seiko seiko seiko… :joy:

Batterij niet goed, en dat bij de ontwikkelaar van het eerste solar horloge :zipper_mouth_face:

Ontopic maar weer. Hands down die Citizen…die seiko is zo saai dat je inslaap valt als je kijkt hoe laat het is…

:sweat_smile: sorry guys.

5 likes

verschrikkelijke render plaatjes beide horloges zien er doods uit, moet je gewoon in het echt zien voor je de keuze kunt maken.

1 like

Geen van beiden voor mij eigenlijk. Maar als ik moest kiezen, dan de Citizen.

Fijn en mooi horloge. Draag hem graag. Op de foto op Nato. Vind ik mooier.

1 like

Voor mij absoluut de Citizen. De afwerking van de Citizen ligt op een veel hoger niveau. Daarbij vind ik de kast, lugs en kroon van de Seiko niet mooi. Ik heb zelf de chrono variant van deze seiko gehad en ik vond de kastvorm en de gepolijste delen er wat “chinees” uitzien :slight_smile:
Beide horloges zouden voor mij overigens veel te groot zijn waarbij de Citizen met 46mm de kroon spant.

Seiko

https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/k354192806

2 likes

アイク・スパリック・ジーン・ジャパン

セイコー

1 like

Op basis van deze twee stockphoto’s zou ik zelf voor de Citizen gaan. Heeft voornamelijk te maken met de kleur. Als het even kan kies ik voor een blauw horloge.

1 like

Het Padi logo is meer een marketing ding dan een “seal of approval” ben ik bang.

Qua looks overigens de Citizen. Gedetailleerdere band, strakkere kast, stoerdere bezel…

2 likes

Ik zou de Citizen kiezen. Als hij blauw moet zijn dan maar volledig blauw.

Dank voor jullie reacties. Ik neig naar de Citizen…

Heb trouwens deze jubileum-Citizen ook nog voorbij zien komen (€ 399,–). Zal technisch vast een prima horloge zijn, maar vond 'm toch ietsje teveel ‘Sjonnie-gehalte’ hebben… :wink:

Wil je een echte duiker kies je de Seiko. Wil je een stoere chronograaf kies je de Citizen. Wil je de mooiste van de twee kies je de Citizen.

2 likes

Ik zou zelf voor de seiko gaan.

Maar je kan beter naar een store gaan en ze daar beide eens passen. Dan kom je er vanzelf achter bij welk horloge jij “het gevoel” krijgt.

1 like

Beide merken zijn prima. Persoonlijk spreek de seiko me meer aan.m, omdat het rustiger is. Maar het is ook eigenlijk appels met peren vergelijken.

Succes

De Citizen is wat druk, maar ik zou in dit segment met deze technologie voor Citizen gaan.

Die zal uitgelijnd zijn, heeft GEEN PADI onzin en ECO-Drive is een fantastisch stabiele technologie. Citizen is daar gewoon echt, echt goed in.

Buiten dat moet je wel even kijken hoe hij zit. Ik heb een ECO Drive gehad die met 44mm niet goed op de pols zat, terwijl een andere fantastisch comfortabel is.

2 likes

@Kenleaf, de Seiko mist weliswaar de ‘chronootjes’, maar dan nog kan ik de wijzerplaat nog steeds niet echt rustig noemen. Echt ‘rustig’ (zoals een Meistersinger of Junghans) hoeft ook niet, trouwens. Dan moet je geen duiker kopen… :wink:

@FATC, ik heb eind '17/begin '18 een Roamer Rotodate en een Seiko Prospex ‘land’ (flinke kast!) gekocht, beide op staal. Beide van internet, dus zonder te passen. Zitten beide prima. Maar ja, da’s inderdaad nog geen garantie dat bijvoorbeeld die Citizen óók lekker rond de pols zit…