> Seiko of Citizen <

Ik bedoel rustiger dan de chrono. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Beide zijn fraai. De Citizen zou wel eens net beter afgewerkt kunnen zijn.

Hier op het forum zullen de meeste kiezen voor de Seiko omwille van de duikers-look.

Als je de Citizen na een aantal maanden of jaren wil verkopen zal de restwaarde lager uitvallen dan de Seiko. Ben je geen flipperaar dan maakt die restwaarde niks uit.

De Citizen is wat drukker. Mijn ervaring met drukke wijzerplaten : gaat bij mij vlug vervelen hoewel er meer te zien is op de wijzerplaat.

1 like

Tja welke, ten eerste vind ik ze beide het net niet gehalte hebben. Maar dat is een persoonlijke smaak. Je zit tussen de 250 en 300 euro maar ik zou echt verder kijken en bv een glycine combat sub halen. Zijn natuurlijk wel wat duurder maar gelijk een mooi ETA uurwerk en een perfect dragend horloge.

Smaken verschillen (gelukkig)

1 like

Begreep wat je bedoelt. :slightly_smiling_face:

@Brambo.
Ik koop alleen nieuw, dus zo’n Glycine komt ver boven budget uit. Had wel voor één wat duurder horloge kunnen kiezen, maar heb dan liever drie (of wellicht vier) verschillende horloges.
Heb verder al een leuk uurwerkje (STP 1-11) in Roamer Rotodate zitten.

@BATMAN, een flipperaar ben ik niet. Heb een Roamer, een Seiko Prospex ‘land’ (met kompas dus) en nu dus naar alle waarschijnlijkheid die Citizen erbij. Ik heb nog een 4e horloge op het oog en daar blijft het dan bij. Vier stuks, met alle een ‘eigen gezicht’. Zou wel meer willen hoor (of minder, maar per stuk wat duurder), maar heb nog altijd een gezin te onderhouden, wil gave vakanties blijven doen, enz. enz.

Daar moet ik om lachen. De OP geeft aan een budget solar te willen hebben, en jij komt met een twee a drie keer zo dure automaat aan zetten. Typisch HF weer, dit. :slight_smile:

Als we dan toch zo bezig gaan zou ik deze Solar voor willen stellen:

De Citizen Chronomaster. Heeft lume, is Solar quartz (ECO-Drive), is mooi rustig, alleen een ietsiepietsie duurder dan de oorspronkelijk voorgestelde 250 Euro. :slight_smile:

3 likes

@FATC, ik heb al een Roamer Rotodate II met zwarte wijzerplaat + op staal. Qua looks beetje als de onderste Citizen.

Het was een geintje, he? Ik ga niet echt een quartz van 2600 ball’n voor import voorstellen als jij twee opties van rond de 250 aandraagt. :slight_smile:

Nee, maar toch wel die twee Citizens…? :wink:

Dat zijn horloges van 2600 ball’n voor import. :slight_smile: Citizen is ook aan de weg aan het timmeren. Wat ik overigens cool vind, maar dat terzijde.

Misschien erbij moeten zetten dat ik een mooi gebruikt exemplaar bedoelde.

1 like

@FATC,
Oeps, wist ik niet. Zie die prijs daar niet aan af, maar da’s met veel horloges zo…

1 like

Ik heb nu vier Citizens (gehad) en een aantal Seiko’s in de prijsklasse tot €500. De designs van veel Seiko’s vind ik wat aansprekender, maar ik ben onder de indruk van de afwerking van de Citizens. Of anders gezegd; ik vind dat Seiko daar steken laat vallen.

Ik zie dat ze ook een non-chrono versie hebben. ook fraai!

7 likes

Zag het, @Marijn.
Maar heb zojuist de ‘con chrono’ besteld… :slightly_smiling_face:
Netto € 254,–. Redelijke prijs, al zal het vast ergens goedkoper kunnen.

1 like

Seiko is niet mijn ding maar tussen twee modellen absoluut de Seiko.

Ik heb diverse Seiko en Citizen horloges gehad en ben meer over Citizen te spreken dan over Seiko.
Mijn ervaring is dat de Citizen horloges van een hogere kwaliteit zijn.
Qua looks zou geen van beide mijn keuze zijn maar dat is natuurlijk persoonlijk.

1 like

Hè, jammer nou. Te laat… :sunglasses:

Mooie keuze. Veel plezier met je aanwinst. Het grote wachten kan beginnen :wink:

:+1: normaal zou ik zeggen Seiko… maar die … datumlens…:face_vomiting:

Goede keus :jp: