Seiko of orient?

Goedeavond,

al enige tijd lurk ik mee op dit forum, ik ben hier terecht gekomen door mijn interesse in een seiko premier big date.
op dit moment heb ik nog een quartz Breil.
na enige tijd snuffelen op internet is mijn interesse verschoven naar een duiker(niet te groot model ivm wat smallere pols) op 1 of andere manier was ik vrij snel uitgekeken op de premier en vond ik de duikers steeds mooier.

nu graag jullie advies of tips, zit er veel verschil in een mini Sumo of een Orient Ray???

BVD

Seiko

Seiko geen twijfel…

Als je twijfelde tussen een Seiko SKX007/009 of een Oriënt, dan had ik Seiko gezegt. Maar de Ray is een iets serieuzere duiker met zijn 200m. Dus ik zeg Oriënt.

Orient natuurlijk … waarom? Heb zelf ook lopen dubben tussen een paar duikers, waarvan ook de Seiko, maar na ze in het echt gezien te hebben is mijn keuze duidelijk de “Ray” geworden

ticothijs82 Schreef:

Als je twijfelde tussen een Seiko SKX007/009 of
een Oriënt, dan had ik Seiko gezegt. Maar de Ray
is een iets serieuzere duiker met zijn 200m. Dus
ik zeg Oriënt.

+1(tu)

Seiko!!! Geen mini Sumo maar gewoon een Monster of een SKX007 want de 007 is weliswaar bijna 42mm breed maar door de vorm van de lugs is hij makkelijk geschikt voor een smallere pols. Ook het Monster heet dan wel Monster maar heeft nauwelijks lugs en omknelt ook een smallere pols. Mijn pols is 16cm en beide horloges passen prima.
Er is ook een midsize duiker die je op de Site van MONSTERWATCHES.NL ziet.
Kijk ook eens naar de Kinetic duikers. Deze voorgenoemde Seiko’s zijn geschikt voor duiken dwz 20atm, in de volksmond 200mtr. De Orient is wat gekleder maar ik vind Seiko degelijker.

Ik zou met een mooie monster beginnen, die hoort gewoon in je collectie

http://forums.watchuseek.com/f74/affordable-fun-seiko-skx007-orient-ray-side-side-pics-614973.html

Ik hou niet van die drukknop, dus ik zou zeggen mini-sumo van die 2. Maar persoonlijk zou ik eerder voor Monster gaan. Of als je toch van die zwarte bezel houdt, een skx007.

Van de twee is de Ray de echte duiker (of Mako als je die kunt vinden)
Dan kies ik voor de Orient!

Maar als je bij Monsterwatches van Rob kijkt dan zie de alternatieven van Seiko.
voor kleine polsen is de SKX013 misschien iets?

Maar kijk uit voor het Seiko virus!!!:wink:

Dank je voor de reactie’s…

De keuze is op de Ray gevallen.(al ben ik er vrij zeker van dat er ook nog een Seiko bij komt :wink: )
als het goed is ontvang ik hem vandaag.
later meer…

Horloge ontvangen,

Keurig op tijd en alles volgens afspraak,geleverd in een mooie geschenkdoos van orient, tasje en alle papieren, zelfs een gereedschapje om het bandje korter te kunnen maken :slight_smile:
Kortom complimenten aan seriouswatches.

Over het horloge kan ik kort zijn.
Deze is nog mooier dan ik dacht, ik vind hem in het echt nog degelijker overkomen dan op alle foto’s hier.
Ik heb overigens een Ray met zwarte wijzerplaat en metalen band.
De horloge is perfect van maat voor mijn polsen van net geen 17cm.
hiervoor heb ik er aan beide zijde’s 2 schakels tussenuit moeten halen.