Sinds kort ben ik weer begonnen met het dragen van horloges. Ik heb een horloge voor mijn verjaardag gekregen en ik vind het leuk om me er wat meer in te verdiepen. Nu wil ik graag nog een tweede horloge aanschaffen voor mezelf, maar ik twijfel tussen Seiko en Tissot. Ik heb een budget van 400 euro en heb een Tissot Visodate en een Seiko Presage op het oog. Welke van deze twee zouden jullie adviseren?
Ik heb ze in het echt bekeken en vind ze beiden mooi… Ben nu vooral benieuwd naar de prijs-kwaliteit verhouding en ervaringen van anderen met deze horloges.
@AndyBronnenberg
Het gaat inderdaad om die versie van de Presage. Prachtige wijzerplaat!
Hoe zit het trouwens met automatische horloges als je ze een tijdje niet draagt? Gaat dat ten koste van de accuraatheid of juist niet? Aangezien ik nu een quartz heb en die ook wil blijven dragen.
Een horloge een tijdje niet dragen is geen probleem, zolang hij niet maanden stilligt zou dat geen effect moeten hebben. Beide horloges hebben een gangreserve van ongeveer 40 uur, dus die blijven ook wel even doortikken als je ze neerlegt!
Tissot Visodate is mooi en vintage-achtig. Een klassieker! Ik neig naar de Tissot omdat we hier doodgegooid worden met Seiko’s. Ik heb er zelf acht, en een daarvan zit nu om m’n pols, dus een Visodate is een uitstekend idee.
Presage verder prachtig hoor, zolang het niet die dikke met die power reserve indicaties zijn.
Als het horloge niet perse splinternieuw hoeft te zijn zou ik kijken naar een mechanische (automaat) Visodate, hier of op MP komt er vast wel een voorbij onder de 400 euro (vaak met doos/papieren en aankoopbewijs).
Om iets specifieker te worden, het gaat om deze horloges. Qua uiterlijk heb ik geen voorkeur, ik vind ze beiden prachtig. Ik overweeg zelfs om ze allebei te kopen, maar dat laat mijn budget eigenlijk niet toe en dat zou ook betekenen dat ik mijn andere horloge nog nauwelijks zou dragen. Overigens vind ik de sluitingen van beide horloges niet prettig, dus er komt sowieso een andere band op.
Tussen de witte Visodate en de donkerblauwe Presage vind ik de donkerblauwe Presage de winnende look. Ook met name omdat donkere platen vaak meer spreken, en het contrast met de indices groter is.
Normaal gesproken zou ik voor de Tissot gaan, alleen bij deze vergelijking voor de Seiko, ik vind deze net iets meer een eigen smoel hebben. Voor wat betreft betrouwbaarheid; om het even, beide prima uurwerken ga je beide geen bult aan vallen.
Persoonlijk ga ik liever voor Seiko, maar dan voor de SARB ipv de (non-SARX) presage.
De zwarte Visodate heeft ontzettend veel reflectie in het saffierglas en is daardoor soms wat moeilijk te lezen.
Eigenlijk heeft wit of een andere lichte kleur mijn voorkeur, omdat ik al een donkerkleurig horloge heb. En het is makkelijker om dit te combineren met kleding. Maar toen ik de Seiko Starlight zag vond ik de kleur ineens wat minder belangrijk. Ben wel bang dat het blauw minder goed past bij een zwart pak of zwart overhemd (draag nogal graag zwart).
Jullie reacties bemoedigen me aan de ene kant, aangezien ik sowieso een goede keuze maak. Aan de andere kant wordt het er niet makkelijker op…
Wat vind ik de Tissot Visodate toch prachtig maar zo zonde van de grote dag-aanduiding. Denk dat ik em zonder dag en liefste ook zonder datum al lang geleden had aangeschaft
Dat vind ik dan juist wel weer mooi, zo is is niet te saai. Bij de zwarte of blauwe versie vind ik het wel lelijk. Ik denk toch dat het de Visodate wordt en dat ik de Seiko eventueel later koop. Nog even voor sparen
Iemand overigens nog een advies voor een site voor goede horlogebandjes?