Nyenrode = Credor
Ik loop er toch regelmatig met m’n Sarb
Als je een horloge zoekt dat fijn draagt onder een pak, neem dan iets wat niet een te dikke kast heeft. Seiko heeft er nogal een handje van om dikke horloges te maken, zo is deze ook 12,8mm en daarmee niet fijn om onder een manchet te krijgen.
De Longines die je laat zien is mooi dun en valt daardoor mooi onder een overhemd. Deze dus (of iets uit de flagship collectie).
Bij veel accountancy kantoren is dit ook gewoon nog de standaard. Vergeet trouwens de begrafenisondernemer niet .
En ik.
TS.
Ik vind de Seiko de mindere van deze twee .
Longines heeft in de master collectie ook nog wat gecompliceerdere horloges. In deze vergelijking zou ik voor de Seiko gaan, maar met een ander model uit de master collectie van Longines dan de Longines.
De Longines Flagship Heritage zoals al eerder hierboven genoemd is ook een mooi horloge. Succes!
Tsja. Daar is veel over te zeggen, ga ik nu niet doen. Ik vind het geen uitgemaakte zaak.
In de Longines zit ook een standaard ETA 2892 driehander. Die kom je ook in lower-tier merken tegen.
Het nadeel van de Longines is dat ik het schandalig veel geld vind voor een horloge wat mij geen gevoelens wist te geven. Het is gewoon een geprinte dial zonder boe of bah, en die afgekapte zes met die datum er boven geprakt vind ik een grof schandaal voor dit geld.
Het uurwerk lijkt daarmee ook nog eens te klein voor de kast, anders stond die datum verder naar onderen.
De Presage is veel interessanter. Die heeft een emaille wijzerplaat, wat sowieso een totaal ander leven heeft. Ik zou voor dat geld zeker voor de Seiko gaan. Zij hebben de Romeinse cijfers ook niet afgekapt, maar verkleind, wat ik een veel elegantere oplossing vind.
Maar als ik eerlijk ben vind ik de Seiko te druk. Ik zou 'm liever als driehander hebben. Oftewel: SPB047.
Merk wederom op dat ze de III in miniatuur hebben gedaan, in plaats van bot afgekapt. Da’s met Romeinse cijfers makkelijker, maar toch.
Ook vind ik de positie van het datumveld beter passen ten opzichte van de grootte van de wijzerplaat, de lengte van de overige indices.
De Chonograaf vind ik ook mooi, overigens.
Merk op dat de Longines 30m WR heeft, terwijl de Seiko 100m overleeft. Da’s toch een pittige subpar prestatie voor Longines.
Als je last hebt van de gedachte “veel geld voor een Seiko” gewoon de Longines doen … anders krijg je spijt
Voor mij in het vergelijk toch de Seiko als zou mijn voorkeur dan ook uitgaan naar de "driehander"
De emaille wijzerplaat is echt top
Een 2892 zit niet in de goedkopere horloges? Dat is de meer high-end broer van de 2824.
Ik heb er één in een Hamilton van zeshonderd zitten.
En wat was de listprice van die hamilton? 1500?
Wat minder bekend merk vapaus maakt een prachtige dresswatch. Hou je nog geld over voor een fatsoenlijk paar schoenen
Dat is wel een stuk meer dan de instap hamiltons met 2824 in ieder geval. Een ETA is een standaard uurwerkje en niet heel bijzonder, ben ik met je eens. Maar heeft ook voordelen wat betreft servicen.
Een 2892 zit ook in een Omega wel wat aangepast maar toch…
IWC, Breitling, Omega, allemaal
1300 voor een Seiko veel? Dan ben ik slecht bezig, ik heb een Seiko van 3800 euro in de collectie
Koop aub geen “merk” maar een horloge dat je bevalt. Het machtige aan die Seiko is zijn emaille blad. Dat is het bepalende kenmerk voor dit specifiek horloge. Wordt je daar niet warm van koop dan iets anders.
Ik heb bijna hetzelfde horloge maar met de ‘standaard’ plaat. Ben ik heel blij mee. De emaille plaat heb ik ook maar in een ander model.
Seiko is de meest verticaal geïntegreerde Manufaktur ter wereld.
Daarentegen is Longines eigenlijk een marketing naam van de Swatch groep. Kasten, wijzerplaten, calibers, alles komt van buitenaf en het enige wat ‘Longines’ doet is alles samen bouwen. Maar dat zou me niet beletten een Longines te kopen mocht er op een mooie dag eentje langs komen die ik ‘moet’ hebben.

Vandaag naar Amsterdam geweest en daar werd mij een andere Longines laten zien. Ik was meteen verliefd! Helaas ging deze liefde niet meer weg toen ik het prijskaartje zag. €2800,-. Nadat ik naar de korting had gevraagd konden ze er bij gassan wel 16% vanaf halen, €2352 dus. Ik denk dat ik maar gewoon iets langer doorspaar tot na mijn diploma en dat ik hem dan iets later aanschaf. Vond de eerder genoemde Longines bijzonder saai moet ik zeggen en bij de Seiko heb ik nog nooit het “gevoel” gehad wat ik bij deze Longines had. Vind het dan zonde om alsnog de Seiko voor dat bedrag te kopen.
Maaaaarr maanfase onder een pak, kan dat eigenlijk wel?
Op internet vast goedkoper te vinden dan bij Gassan. Heb je een foto?