Ik dacht er al een tijdje uit te zijn: als ik komende zomer mijn diploma (hopelijk) haal, koop ik de Seiko presage spb045j1. Ik ga accountancy op Nyenrode studeren en zoek daarom iets wat mooi staat onder een pak. Ik dacht dat dit horloge daar helemaal perfect voor was, maar mijn oog is nu ook gevallen op een Longines uit de master collectie (L2.628.4.78.3).
In de kerstvakantie zal ik ze beiden natuurlijk nog even gaan bekijken in Amsterdam.
Ik vroeg mij alleen af of iemand mij meer kan vertellen over de kwaliteit van de uurwerken en de servicekosten. Longines is natuurlijk wat exclusiever dan Seiko en bovendien vind ik €1300 voor een Seiko best een hoop geld, aangezien er een 6r uurwerk inzit, wat in principe ook in een sarb zit.
In deze vergelijking zou ik voor de Seiko gaan.
De Longines is wat gewoontjes voor het geld vind ik
Dit model Longines doet me niets.
Tussen deze 2 de Seiko.
Deze betreffende Seiko is ook wel aan de dure kant. Die Longiness doet me niet direct wat. Lijkt me dat er toch wel betere dresswatches zijn voor dit geld!
Tegen 1300 euro zou ik niet voor de Seiko gaan, als je hem tegen een goeie korting kan vinden of jong gebruikt wel. Voor dat geld heb je bijna een GS quartz.
Kijk voor 1300€ eens bij nomos.
Ik las de titel en ik dacht meteen: Longines natuurlijk!
Longines, hands down.
Wie wil daar nu gespot worden met een Seiko?
Any Seiko…nee…dat lijkt mij een slecht begin.
Ik vind beide niet echt top…voordat geld zou ik zelf naar wat anders kijken.
Of een sarb of sarx
Ik zou wel voor een Longines gaan maar niet deze.
Longines! Maar kijk dan ook even naar de Avigation Big Eye en LLD
Enkele suggesties binnen deze prijsklasse (1500-1800)?
De LLD kun je voor €1500 nieuw krijgen en tweedehands voor rond de €1000 in hele goede staat. Volgens mij heeft Ten2Two er eentje te koop staan nu.
De Avigation Big Eye is nieuw voor ongeveer €1800 wel te krijgen denk ik. Heb deze laatst eens om gehad, ook erg mooi!
Beide erg mooi! Maar ben eigenlijk op zoek naar een lichte, “cleane” dial
Overigens, koop alsjeblieft geen horloge omdat je denkt dat nodig te hebben voor school of wat dan ook, maar koop het omdat je het mooi vindt. Als jij het mooi vindt, dan kan het onder een pak.
Sowieso, trek je van dat pak dragen niet teveel aan want zodra je afgestudeerd bent en gaat werken lopen eigenlijk alleen bankiers, advocaten en autoverkopers nog in pak
Ik vind de longines er ook niet minder mooi op worden, omdat HF hem niet mooi of saai vindt😂 Ik vind het halen van mijn diploma een mooi moment om een nieuw horloge te kopen en aangezien ik alleen maar dresswatches draag zal het inderdaad toch wel onder een pak staan.
Vind het erg leuk om te lezen welke jullie mooier vinden en welke alternatieven worden voorgesteld, maar ik maakte het topic toch vooral omdat ik benieuwd was naar de prijs/kwaliteit verhouden en de servicekosten van een longines tov een Seiko.
Longines zit denk ik een 2824 in? Ik denk dat die qua servicekosten lager zou uitvallen. Een 6r27 is een vrij obscuur uurwerk waar weinig horlogemakers ook nog ervaring mee zullen hebben.
Longines.
Elegance is an attitude.
Van de twee die je noemt sowieso dus de Longines wat betreft ontwerp en looks, qua prijs/kwaliteit zit Longines echt wel goed en zit idd een ETA in dus kun je werkelijk overal laten servicen. Hoeft echter pas lang nadat jij afgestudeerd bent hé
Daarnaast is de brede prijsrange waarin Seiko verkoopt toch qua imago wel een dingetje als je in hun hogere segment gaat kijken/kopen vind ik.
Kijk ook eens naar MeisterSinger, een leuk merk met bijzondere modellen. De No1 en de Perigraph vind ik zelf erg goed gelukt.
Longines Flagship Heritage.
Een voorbeeld: