Hoe kom ik aan een (glas) ring van een Seiko 8840
Blokcitaat
Hoe kom ik aan een (glas) ring van een Seiko 8840
Blokcitaat
Ik wil niet veel zeggen, maar weet je zeker, dat het een echte 6309-8840 is? Lijkt me eerder een Franken-seiko… Dit model heeft een andere kast en geen chapterring en de wijzerplaat lijkt er ook niet echt bij te passen. In dat geval zal het moeilijk worden om iets passends te vinden.
Wat is een franken Seiko? Hoort het horloge zo te zijn dan?
Frankenstein!
Bij elkaar geraapt.
Onderdelen die niet bij deze seiko passen.
Bv verkeerde wijzers of lunette.
Geen idee of het een franken seiko is.
Monsterwatches.nl
Dank je wel voor de info. Je moet echt veel verstand van horloges hebben…paar horloges op dit forum gehad waarvan ik dacht dat het wel oké horloges waren. Maar niets is minder waar…
Het is de Seiko 7009-316A met een verkeerde achterdeksel. Dus niet helemaal een Frankenwatch, als het uurwerk een 7009 is natuurlijk.
Partno voor het glas is volgens mij 305W17LM02, zoals je op onderstaande link kan vinden.
https://gleave.london/seiko-glass-by-case-number/
Originele glas is wel te vinden op eBay, voor aardig wat geld
Maar als je niet zo nodig een origineel glas hoeft, dan is een generiek glas in de juiste maat wel voor minder te vinden.
Een horlogemaker kan je hierbij wel bij helpen. Die zal het glas opmeten en een standaard glaasje erin zetten.
Leergeld…heb ik ook betaald. Velen hier… Ik zou hier geen geld in steken, als dat nog een optie is uiteraard.
Bedankt voor jullie reacties: ik laat hem in deze “originele” staat …€€€