Seiko Only Deel III

5 likes

De inner bezel heeft ook wat beschadegingen. Naar mijn weten zijn er geen aftermarket wijzerplaten voor 7015/7017s. De missende bezel is wel een serieus probeelm, probeer die maar eens te vinden.

Dit is een close up van de originele wijzers, weliswaar van de spb083 maar het gaat om de afwerking.

43649eecd1cc6b008b88a012cf44593e9222fa1f_1_281x500

2 likes

Origineel, zonder twijfel

1 like

Ik heb de 083 gehad, maar vond juist de wijzers erg tof. De mindere afwerking -als die er zou zijn- heeft mij in ieder geval nooit gestoord.
Maar ook met de mm300 wijzers blijft het natuurlijk een dijk van een horloge. Ik weet dat meer mensen hier een voorkeur voor hebben…(hoi @anon6060116EV)

9 likes

Origineel :ok_hand:t2:

2 likes

Altijd!

PS Ongelofelijk gaaf horloge! Ben heel erg benieuwd naar de groene kleur in 't echt. Heb de blauwe wel gezien, die vond ik al super. Veel draagplezier. :ok_hand:

2 likes

Zo met die MM300 wijzers is het net een Oris 65 green dial :yum::upside_down_face:

5 likes

Het is een gruwelijk chique kleur groen, niet schreeuwerig maar heel rustig en bedeesd.

Als je eens in de buurt van de driehoek Breda-Eindhoven-Den Bosch bent…

2 likes

Niet vaak, maar ik waardeer het aanbod. Dank je wel! :ok_hand:

2 likes

Mijn Seiko collectie :ok_hand:t2:

9 likes

Dank voor de info! Wellicht kom ik met enig geduld En doorzettingsvermogen aan de onderdelen… weet jij wellicht waar ik de onderdeelnummers kan opzoeken?

330w16gn voor het glaasje?

Gisteren heb ik ook de groene aangehad en was erg gaaf inderdaad :heart_eyes:

11 likes

Tja, smaak en het Seiko hoekje is altijd een issue geweest :sweat_smile:

Vandaag een setje SBDX017 wijzers binnen gekregeb voor de SPB083

2 likes

Het zijn volgens mij niet de duurste en zeldzaamste modellen. Ik zou persoonlijk eerder een complete kopen, vooral de bezel ga je gok ik problemen mee hebben om die te vinden. Ik vraag me ook af waarom hij incompleet is. Via deze site kan je een lijst onderdeelnummers krijgen, maar voor niet alle modellen is die lijst compleet.

http://cgi.julesborel.com/

1 like

giphy

2 likes

De Sla035 wordt alleen geleverd via GS dealers… Dus het houdt op voor mij.

Da’s jammer.

1 like

Rustig maar, de 083 wijzers gaan op de SBGR311

1 like

:scream: