Seiko Only Deel III


Even wat duidelijker zo.
De Aquis is trouwens niet dikker, ook dat lijkt maar zo.

En ja, op een foto lijkt het echt een achterlijk groot ding, maar voor de spiegel valt t wel mee. Schijnt met meer dingen zo te zijn :face_with_raised_eyebrow:


Met de SKX er nog naast, waarom niet.

10 likes

De kast van de MM200 hebben ze handig naar binnen laten lopen.
Ik heb een Aquis of 11 gehad, maar vind ze altijd net even te lomp. Qua design vind ik het één van de mooiste duikers

2 likes

Ik heb mijn SKX ook naast de MM200 gehad, toen was voor mij wel duidelijk dat de SKX weg mocht… dus die ligt nu bij een mede HFer.

2 likes

De SKX hou ik lekker zelf, als afraghorloge perfect. En voor de afwisseling, beetje keuze vind ik wel leuk.
Maar inderdaad, het is geen partij :rofl: Nou ben ik nooit verliefd geweest op die kleine dikke trol, maar blijkbaar kan ze iets wat de rest niet kan :thinking:

Ik vind de MM200 allesbehalve groot. De SKX is natuurlijk erg comfortabel dragen, de Aquis vind ik echt een stuk groter dragen. Maar het verschilt natuurlijk echt per persoon, sommigen vinden de MM300 heerlijk om te dragen, ik vond het een onding rond mijn pols.

De MM200 draagt een stuk kleiner dan zijn afmetingen op papier doen vermoeden, in mijn ogen de mooiste stalen duiker in het sub € 1.000,00 segment. Zelf vind ik dit een heerlijkheid om te dragen…:wink:

9 likes

Misschien wat onnozel… zit ook niet zó in de Seiko historie. De laatste tijd zoek ik het wat uit , maar:

Ik snap ‘m nog steeds niet…

De sla017 is de überdure 62MAS re-edition,
De SPB051 een ‘goedkope versie’ daarvan.
Jaar 1965

De sla025 dan de dure MM200 (SPB077 )
Jaar 1968

De sla033 ( duur) is dan toch die Willard?
Jaar 1970. ( nog geen goedkopere versie tot nu )

Die SBEX011 vind ik prachtig , maar dat kan ook bijna niet anders… net een veredelde MM200… of een sla025 zonder gilt…:thinking:

Maar een 62MAS heeft rechthoekige indexen…

Deze toch echt rond.

Welk jaar/model representeert die SBEX011 dan?

Afgezien dat ik vanaf het plaatje al vrees dat ie rond de 2000 euro zit straks…:slight_smile:

Edit:
Hmm … ik ben in de war. Die goedkopere 62MAS snap ik nu. Maar die hadden we in principe al in de vorm van de SPB051

Gaat mij er nu om… de SBEX011 is dus dan toch een MM200 in veredelde® vorm.? (1968)

1 like

Nieuwe TicTac LE aangekondigd. SZSB021

17 likes

Pssst, kijk eens links onderin naar de SBDC101

1 like

Ja. Zag het.

Snap alleen die MM200 lookalike nu nog niet…

O zo. Ik denk inderdaad een SLA025 achtige met 6r… uurwerk. Dus tussen de MM200 en SLA025 in.

image

Dat is nu dus de ‘goedkopere’ versie van de sla025 ? Die we al hadden in de SPB077

Net als deSPB051 van de sla017 is?

Maar deze nieuwe modellen zitten dan tussen de sla uitvoeringen en de SPB’s in.

Pfffffffffff🥴

3 likes

Hahaha!!

Dank :pray:. Ja. Dáár zat mijn ‘probleem’

En nu heb ik er weer een probleem bij.

Ik wil ‘m !!:heart_eyes:

1 like

Klopt het dst de SEIKO SZSB015 pas na 26 maart verkrijgbaar is?

1 like

Óók mooi.:joy:

Ben benieuwd wat hij gaat kosten. Ik heb nu een tussenoplossing (aftermarket SLA025 wijzers waren ook een optie, maar ik vind deze mooier)

17 likes

Die TicTac’s hadden we recent toch geheel secuur de afgrond in gemieterd?

Seiko basismodellen , naar smaak aanpasbaar via de Seiko-site…:crazy_face:

Ja.

En ik was ( en nog steeds hoor ):thinking::flushed: , blij met die SPB077…

Maar als ie dan nog een stapje mooier is.
Het model kast vind ik super.

Maar dat zal alsnog naar de 2000 euro lopen joh…

1 like

Daar ben ik ook bang voor…

Gooi je toch een waffle strap en MM300 wijzers op je 077😉

Maakt niet uit…ook hier zijn liefhebbers voor

Heb je die originele van de MM200 nog liggen? :joy:
Maarre… die gaat niet goedkoop worden vermoed ik :persevere:

1 like