Seiko Only Deel III

13 likes

‘Nieuwe Aanwinst’ met de magische Auto Relay functie…
Slimme Seiko…

5 likes

Nog maar en fotootje…

9 likes

Nog een nieuwe…
Met Blue Suede Shoes…

11 likes

10 likes

Alpinist eindelijk op staal

11 likes

Wie kan me even helpen met het volgende. Heb dus twee Samurai’s liggen en wil even meer info hebben over de modellen.

Eigenlijk twee dingen:
Leeftijd
Uurwerk

Iemand een idee, uiteraard heb ik alle nummers achterop, alvast bedankt!

6 likes

7s35 voor de witte en 7s25 voor de blauwe.

Wat zijn de nummers achter op? Ik gok ergens van rond 2010.

Supper dank je voor de snelle reactie, die nummers van het uurwerk staan ook gewoon achterop 7s35-00B0 en &s25-00D0!! Stom, stom… dacht dat dat het model nummer was. Dat is dus SNM009 en SBDA003.

De witte is serienummer: 620116
De blauwe is serienummer: 420140

Dank!!

Dat zal dan denk ik 2006 zijn.

Dit dan denk ik 2004 (maar misschien zou 2014 ook nog kunnen). Hoe lang heb je ze al? Al wel even toch?

Klopt heb ze al een redelijk lange tijd iig zeker al rond mid 2013.

Oke dan zeker 2006 en 2004 dus. Dan zijn het wel redelijk vroege exempalren volgens mij. Die van mij is 4 jaartjes jonger.

1 like

Dank voor je snelle antwoorden en hulp! :+1:

1 like

Leuk, heb ik vanmorgen toevallig besteld, ben benieuwd maar lijkt mij een comfortabel horloge.3

1 like

12 likes

Het zijn geweldige horloges maar er is voor mij een minpuntje helaas. Die van heeft het ook zo te zien, de endlinks sluiten niet netjes aan en zitten niet in het midden.

1 like

Erg mooi die blauwe titanium👍

1 like

Blauwe Titanium Samurai Gen1 inderdaad de SBDA003.
1 van de mooiste Samurai’s ooit gemaakt!
Alle “verbruiksartikelen” nog van verkrijgbaar trouwens, zoals bezel click, glas, pakkingen, uurwerk en pinnetjes voor de band. Helaas de zeer fragiele bezel niet meer. Die van jou ziet er gelukkig mooi uit, zuinig op zijn!

Witte Stalen Samurai Gen1 kan de SNM009K1 of de SNM031(P9) zijn.
De laatste was bedoeld voor de Amerikaanse markt.
Verschil zit hem in de wijzerplaat, die zijn er met verschillende prints thv 5-6-7 uurs-positie, zie deze:



SNM031 met MOV’T MALAYSIA

Verder kastdeksel en Seiko hang tag natuurlijk.
In Amerika is het verplicht aan te duiden waar het uurwerk gemaakt is, vandaar deze afwijkingen
Deze regel is heden ten dage nog steeds zo.

Ter vergelijking hier ook even de SNM009 zonder “MOV’T” aanduiding:


SNM009K1

De jouwe is dus duidelijk een SNM009K1 :wink:
Introductie van de SBDA- en SNM-modellen was in 2004/2005.

2 likes

Was me nog niet opgevallen, maar nu wel; bedankt hè! :wink:
Grapje, ik draag ze eigenlijk niet meer en ben bezig met het vastleggen van mijn horloges.

Dank voor de info!
Ze liggen netjes in een doos, dus dat zuinig zijn komt zeker goed. :wink:

3 likes

Graag gedaan! Als je ze nog eens wilt dragen natuurlijk altijd mooi, maar dit zijn inmiddels gewilde collectors-items geworden en in deze staat behoorlijk kostbaar geworden, dus zou er heel zuinig mee zijn. Het is natuurlijk zo dat horloges gemaakt worden om te dragen maar in dit geval een leuke belegging geweest! Geniet nog van deze prachtige horloges :slight_smile:

1 like