Seiko Only Deel III

Komt van iemand op insta die bijna altijd alle Seiko nieuwtjes heeft. De laatste tijd doet hij dat in een soort raadsels.
Foto’s van een Fiat Panda en en 8R48 uurwerk :laughing:

3 likes

Een SDGZ013 opvolger zou wel mooi zijn

1 like

Heb deze ook, blijf m stoer vinden

8 likes

Ja, die had ik misschien niet weg moeten doen. Herkansing dan maar :slightly_smiling_face:

1 like

Vandaag nieuwe Seiko 5’s eens live bekenen:

20 van de 27 stuks liggen binnenkort bij de Seiko dealers in Nederland, rest is via Internet straks vast ook te vinden :wink:

PS Ff op een plaatje klikken en next-next voor alle plaatjes.
HF kan nog steeds niet omgaan met verticale high-res foto’s…

18 likes

Zo op het eerste oog minder leuk dan de renders…

Ik mis de lume pip wel moet ik zeggen. Sommige zijn best leuk met de verschillende kleurtjes maar het ligt wel heel erg aan de prijs of ik er ooit eentje zal kopen.

3 likes

Is dat nou de kast van de SKX?

1 like

Nee is echt een nieuwe kast.
Grote verschil met SKX is de waterdichtheid (slechts 100m), dus geen schroefkroon en maar dunne pakkinkjes.
Geen echte duiker dus, deze nieuwe Seiko 5. Maar ach, wie gaat nu 100m diep duiken met dit horloge…

2 likes

Die ‘S’ past stylistisch best goed bij de ‘X’… :wink:

1 like

Er zitten best leuke exemplaren tussen en de nieuwe 5 vind ik een verbetering maar ik denk dat ik deze zal laten liggen. Blij mijn SKX-en (en andere Seiko’s) maar voor iemand die net instapt zijn het leuke horloges

2 likes

Precies, past in het nieuwe Seiko concept.
Heeft qua model weg van de SKX maar heeft er technisch eigenlijk weinig mee te maken

1 like

Het lijkt er zo verdacht veel op. Schroefkroon en pakkingen zijn misschien anders, maar is de kast ook echt anders (maten, vorm)?

Indien kast hetzelfde is, dan kunnen we lekker verder modden!

2 likes

En dit zomaar random hier tussendoor. HT: https://twitter.com/41Strange/status/1169272514524004357

Evolution of Hokusai’s “Great Wave off Kanagawa”

  1. When he was 44 (1803)

  2. When he was 46 (1805)

  3. When he was 72 (1831)

8 likes

Niet (exact) dezelfde kast, maar valt uiteraard weer mee te modden.
Wijzerplaat/wijzerset wissel ligt voor de hand.
Bezel/glas-upgrade ook.
Kroon wordt lastiger.

42.5mm is de diameter van de kast werd me verteld.

Prachtig dat Automatic nu weer cursief in sierletters op de wijzerplaat.
Gaat een hardloper worden verwacht ik.
Verder verwacht ik dat spoedig Limited Editions gaan volgen.

Dat zou zo maar kunnen en als de wijzerplaat in de SKX / Turtle past dan zullen die daar hun weg wel vinden…

Ben geen fan van al dat PADI en X gedoe op de plaat

6 likes

Ik ben wel benieuwd hoe dat zit. De “oude” 5 paste toch ook wel in de strategie van alles in hokjes plaatsen?

Ik vind ze wel cool…weet je het typenummer vd witte met zwarte bezel? Zitten in deze als ik het heb onthouden de 4R36 uurwerken in?.Jammer vd witte dat die op mesh komt, denk dat de stalen banden wel passen…

1 like