Seiko Only Deel III

De Blumo op een UncleSeiko Waffle Strap

8 likes

Bedankt :slight_smile:

Specs:

  • kast SNK809, licht gepolijst
  • saffierglas
  • NH35 uurwerk
  • PO grijze wijzerplaat van Rafflestime
  • SARB059 uren en minutenwijzen
  • SRP307 secondewijzer
1 like

YouTube vanochtend bij het ontbijt, ik kan me er wel in vinden :sunglasses:

8 likes

11 likes

vanavond binnen gekregen , SKX009J
gekocht bij Monsterwatches

8 likes

Blijf het een schitterend horloge vinden

10 likes

13 likes

Wat is er rechtsboven met de bezel gebeurd? Stukje afgebroken?

Ik denk dat het stuk tot aan de 14 minuten vroeger ooit een oranje of rode kleur heeft gehad, maar dat dat onder inwerking van (veel) zonlicht flink uitgebleekt is. Zelfde probleem met veel oudere rode autolakken.
Het stukje wijzerplaat rond 6 uur is waarschijnlijk ook ooit contrasterender geweest.

Nope dit was vroeger grijs op grijs. Het kleine contrast was in retrospect niet zo’n slim idee omdat bij een kleine verkleuring de bezel niet meer leesbaar was. Deze grijze bezels verkleuren volgens mij ook veel makkelijker dan de zwarte, rooie of blauwe. Bij meer dan 90% van deze horloges is de bezel rechts boven zo geworden.

5 likes

Dan zal dat het zijn. Ik heb wel fotos gezien van verschillende pogue horloges, waarbij het rode deel van de bezel aanzienlijk verkleurd was, vandaar mijn verwachting dat het hier ook het geval zou zijn.
Weer wat geleerd.

Klopt, blijft mooi :ok_hand:

1 like

SBEC005, LE 1000 st.

SARK015, LE 1000 st.

11 likes

Dat is een Zenith on a budget (al leg ik dan liever een paar honderd bij voor een echte El Primark :shopping:)

6 likes

1 afwijkende register = Zenith vind ik wat vergezocht. Er zijn ook vele merken dit doen.

Jammer dat ze dezelfde opzet hebben gekozen als die van 5 jaar geleden. Hier mij ex:

En jammer dat de nieuwe een Prospex is.

6 likes

Ze vieren met dit model het 50-jarig bestaan van de automatische chronograaf en de 6139 modellen zagen er niet zo uit. Ik denk niet dat het per ongeluk is.

1 like

Gisteren deze Seiko 5 in opdracht van een vriend gekocht.

En ik ben gewoon echt geen fan van de nieuwe Seiko 5 serie. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de SKX uit productie is gehaald en vervangen is door deze goedkope aftreksels. Als ik het nieuwe model vergelijk qua afwerking en feel met een SKX007 dan voelt de SKX007 als een Marine Master 300. Vele malen hoogwaardiger en meer solide. Het lijkt alsof op echt alles bezuinigd is. De bezel voelt cheap. Geen screw down crown. Daarnaast vind ik het onbegrijpelijk dat de nieuwe Seiko 5 slechts 100 meter waterdicht is en zonder die screw down crown zou ik hem nog geen millimeter dicht bij het water durven houden. De nieuwe Seiko 5 is mijns inziens een poging om Seiko aan het grote publiek te brengen met zoveel mogelijk winst. Het is een schim van wat Seiko ooit geweest is. Ik vind Seiko niet goed bezig.

3 likes

Is het niet zo dat de uurwerken in deze nieuwe serie een upgrade hebben gehad?? Ik vind de nieuwe serie eigenlijk wel geslaagd. Ieder z’n ding zullen we maar zeggen.

Er zit inderdaad een 4r36 uurwerk in met hacking and winding functie.

Ik heb ze nog niet in mijn handen gehad, dus wat betreft afwerking en ‘feel’ kan ik nog niet oordelen.