Seiko Only Deel III

Ik heb eerder zwarte horloges gehad, maar deze is echt dramatisch om 's avonds af te lezen. Gelukkig maakt de belevenis bij daglicht dat helemaal goed :laughing:.

1 like

Beste,

Hoe vaak kan ik het best mijn seiko automaat laten servicen?

Elke 5 jaar?

En wie kent er een goed adres waar ik dit kan laten doen? Liefst omgeving Utrecht.

Uh - mag ik ff sparen? :wink:

1 like

SeikoSNZH57FFFGold-1

6 likes

Net thuis met mijn nieuwe aanwinst. Gescoord op marktplaats :sunglasses:

9 likes

De nieuwe Alpinists zullen een 6R35, cyclope en Prospex logo hebben, las ik net…:thinking:
En zag ik net:

3 likes

PM/app/mail me svp

Super, vernieuwd uurwerk, cyclops kan ik tegenwoordig ook mee leven sinds mijn leeftijd meeteld en de daarbij horende ogen, en het Pospex logo altijd +1. Als de Strapcode banden passen zou het af zijn.

Stond deze niet op wuz als fake?
Zou ook groter zijn, 39,5mm
En weer dat kartonnen bandje :grin:

Zou het? Nou ja, we gaan het wel zien :slightly_smiling_face:.
De bron van de specs heeft tot nu toe telkens nog gelijk gehad.

1 like

Geen idee, we gaan het zien idd🙃
Ik heb de oude eens gehad maar deed mij toen niet zo veel.

1 like

Seiko 7005-8022 overgenomen van @HorlogeHalle.

Erg gaaf model:

14 likes

Gisteren besteld, vandaag in huis.
Via de Bijenkorf, omdat ik nog een cadeaubon had liggen. Een seiko 5 sports SRPD63!

Mooi horloge. De groene kleur en goude accenten bevallen goed. Morgen even bij daglicht goed bekijken.

Een ‘SKX’ zonder schroefkroon voelt wel erg vreemd. Na het instellen van de tijd en datum begon ik uit automatisme met het dicht schroeven van de kroon. Dat hoeft dus niet …

Waar het horloge erg mooi is, vind ik het bandje niet echt om over naar huis te schrijven. Erg licht. En rammelt beetje. Daar moet dus nog een strapcode voor komen!

14 likes

SBDX017 :point_left:t2: vs :point_right:t2: SBDX031

17 likes

9 likes

2017-2018 was het gouden jaar voor Seiko JDM. De Sarb, de originele cocktail time, alpinist, en vele andere modellen van rond de 250-400 euro (met saffier!). Inmiddels is Seiko een nieuwe strategie begonnen met Presage als duurdere lijn en beter beschikbaar in het buitenland. Daarnaast hebben ze de seiko 5 lijn vooral voor het buitenland nieuw leven ingeblazen, maar imo met echt tokkie marketing en logo design.

Voor de Sieko business waarschijnlijke een erg goede move. Voor mooie JDM pareltjes tegen spotprijzen iets minder leuk.

Hoop dat er ooit nog een nieuw horloge in de Sarb lijn of stijl komt.

DIe komen er zeker, de alpinist wordt volgend jaar nieuw leven in geblazen. Alleen wel tegen heel andere prijzen waarschijnlijk. :upside_down_face:

1 like

Ik heb bijna een jaar geleden de jacht geopend op enkele JDM pareltjes die ik graag wilde hebben. Nu bijna een jaar later heb ik ze, de overige modellen doen mij niet veel

Sarb017
Sarb033
SDGM003
SDGM001

:point_up_2:

Al een tijdje niet meer :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Deze zie je niet veel hier

12 likes

Je wilt echt geen SARX erbij?! :astonished: Da’s voor mij het summum. :heart_eyes: