Seiko Only Deel III

Succes Metin, is wel erg veel inderdaad…

1 like

Ben gewend dat die dingen max 4-5 sec. per dag afwijken.

1 like

Slechts 5 seconden (20%) buiten wat Seiko de typische accuratesse van het uurwerk noemt.

Afregelen is niet moeilijk en zou iedere goede horlogemaker moeten kunnen doen. Jij ging toch naar Nico Rijsman? Die moet dat ook kunnen.

Dat is helaas niet om de hoek. Zoek meer naar een horlogemaker in de buurt of een HF-lid die het kan.

6 likes

Jij ging toch naar Nico Rijsman?

Nee ik zou naar van Baal gaan of een evt een HF lid…

Culemborg is toch regio Utrecht? Ik kan me niet heugen dat er HF horlogemakers in Utrecht zelf woonden. Qua horlogemakers/juweliers die ik vertrouw zat er ook niet zo veel :upside_down_face:

Leuk doosje zo bij elkaar:

6 likes

Het zal wel aan mij liggen, maar wat een ontzettend wazige prijsstelling. Op mesh 60 euro duurder dan een gewone stalen band. Op nato 30 euro meer?

1 like

Apart idd. Maar ik denk omdat die op de oyster mss de “gewone” zijn en de andere de speciale te uitvoeringen met aparte kleuren en wijzerplaten

1 like

Apart he? Misschien kijken ze gewoon naar wat ze leuk vinden en prijzen ze zomaar wat in de rondte.

10 likes

Die dial is echt machtig.

Zal wel aan mij liggen, maar ik vind de hele hype rondom deze klok nogal wazig. Ziet eruit als een duiker, maar het is een simpel vijfje en op sommige fora wordt je er al voor gebanned zodra je er je twijfels over hebt.

Het zal het wel lekker liggen bij de massa en daar zit tenslotte de winst. Past wel in de lijn van Michael Kors, Armani, etc.

Laten we eerlijk zijn, als ze je in 1995 hadden verteld dat je voor een vijfje met duiker looks 600 gulden moest neerleggen, had je ze voor gek verklaard.

FYI voor de millennials onder ons, de wisselkoers was destijds hfl 2,20371 : € 1,00

haha wat?! Hoe wie wat waar? :sunglasses: Opzich niks met een sporrtsduiker met een leuk ontwerp. Die maken ze al tientallen jaren maar het is geen vervanging van de SKX

Is dit geen monster? Of is die inmiddels ook niet meer in productie.

3 likes

O.a. hier https://uhrforum.de/threads/neue-seiko-5-sports-sind-online.403315/

Alle “negatieve” commentaren zijn verwijderd zodra bepaalde oppergoden van het Seiko-heiligdom bij de mods beginnen te janken, omdat ze hierdoor hun semi-hobby inkomsten hierdoor in gevaar zien komen. En als je er tegenin gaat, lig je eruit.

In andere tijden zou je het als propaganda kunnen betitelen.

2 likes

Jawel hoor. Helaas wat aangerand door een Japanse ontwerper met weinig gevoel voor uniek design en een stringente voorkeur voor rechte lijnen :joy:

1 like

Dus dit was ook geen monster volgens jou? :wink:

2 likes

Betaal je voor een brood of ijsje tegenwoordig ook hetzelfde als in ‘95?
24x inflatie doet ook wat met de prijs. Als je dat van 280euro nu afhaalt, dan kom je op een prijs van ca. 300 gulden (3% inflatie) in 1995.