Seiko Only Deel III

Even voor het perspectief…

Ik heb mijn eerste vijfje met “draairing” in die tijd gekocht voor hfl 99 bij de kijkshop.

Bij de juwelier vond men destijds een Seiko automaat “minderwaardig met eem levensduur van max 5 jaar” en een swatch met automatisch uurwerk een zwitsers hoogstandje waar je jaren zorgeloos mee vooruit kon. Gezien mijn begrip van horlogerie destijds verliet ik voldaan de zaak met een pulsar van hfl 400 omdat het een state-of-the-art uurwerk had (lees: kinetec)

Moraal: het is maar net wat je je wijs laat maken met de kennis die je hebt of gebrek hieraan.

5 likes

Koekoek… een 3rd gen monster is ook gewoon een monster hoor.

Over de 4e gen ben ik nog niet uit.

1 like

Ik zou het vast ergens op het Internet kunnen vinden, maar kan iemand opnoemen welke Seiko’s in James-Bond-filmen hebben gefigureerd? Met andere woorden welke typen Seiko’s James Bond om heeft gehad? Dus, niet andere karakters uit de films.

2 likes

Zitten pielen met filters. Vond het wel een leuke foto

18 likes

Veel leesplezier: https://www.watchtime.com/featured/watches-james-bond/

Maar in het kort:

1977: The Spy Who Loved Me - Seiko 0674 LC
1979: Moonraker - Seiko M354 Memory Bank Calendar
1981: For Your Eyes Only - Seiko 7549-7009 (gouden quartz tuna) en Seiko H357 Duo Display
1983: Octopussy - Seiko G757 Sports 100
1985: A View To A Kill - Seiko H558-5000 (Arnie)

En dat was 'm wel geloof ik, de rest is redelijk Rolex en Omega.

2 likes

Ik mis de 7a28-7020 in het wit wel not in het lijstje. Dat is misschien wel de bekendste Bond Seiko

1 like

Nice! :+1: Bedankt.

Bedankt voor de aanvulling.

Waar zou hij dan in het lijstje moeten komen?

In a view to kill

5 likes

Dus, als ik het goed begrijp, heeft James Bind 2 verschillende Seiko’s om gedurende de film ‘A View to A Kill’?

Hij wisselt wel vaker van horloge, verschillende scenes, gelegenheden vragen om een ander horloge. Tijdens de duik scenes doet hij bijvoorbeeld de tuna om, zo’n digitaal horloge met allemaal gadgets er in, soms dan weer een wat netter horloge.

Deze mis ik ook nog in het lijstje, de 6923-8080

4 likes
7 likes

Ik ben afgelopen week in een ruilvoorstel aangenaam verrast door een fraaie Seiko SRPB51.

(foto geleend via Google)

We kwamen er net niet uit, geen enkel probleem … maar dat ding blijft nu wel een beetje aan me knagen. Vind hem best wel fraai! Toch eens kijken als mijn Zodiac het pand heeft verlaten of er zoiets voor in de plaats kan komen. Ook maar eens even ergens passen, forse duiker volgens mij.

Die zitten allemaal in de kroeg, een of ander hip biertje weg te tikken … :wink:

Sorry, kon het niet laten! :sunglasses:

3 likes

Dat snap je snel genoeg als je de klok om doet. Die stalen band is gemaakt van gerecyclede cola blikjes.

Dat zegt meer over het forum dan over de klokjes.

Ik snap sowieso de ophef niet zo goed over wel of geen duiker en wel of geen opvolger.

Ze hebben gewoon de 5 lijn afgestoft en in een sportief/hip jasje gegoten. En gezien de koers die Seiko aan het varen is hoort daar een hoger prijskaartje bij. Zoals ik eerder zei, ik denk dat het veel mensen wél aanspreekt en dat Seiko er een goeie zet mee heeft gedaan. Merk technisch dan, voor de liefhebbers wat minder. Het publiek dat dit koopt zal eerder van een fashion-brand naar Seiko gaan dan vanaf een SKX of een Monster. En op dat vlak is gewoon nog ruimte te winnen.

Ohja, zullen we stoppen met omrekenen naar de Gulden? :rofl:

Ah, dus Seiko maakt in dezelfde productlijn een mesh die €60 beter is dan de standaard stalen band…logisch toch.

Ik heb de mesh niet om gehad eigenlijk. Dus durf je niet te vertellen of die beter is. Maar die stalen band was zo slecht dat het bijna wel moet :rofl:

1 like

Speciaal voor jou :wink:

Korte lug to lug, dus zou prima moeten gaan. Heb er ook eentje gekocht nu, maar liep helaas tegen de afwezige QC van Seiko aan :cry:

11 likes

U bent Van Oranje?

:wink:

Mooie foto’s!

1 like