Hallo, ja hoor ik heb er inmiddels twee van deze Seiko LM 5216-7010 Special kunnen toevoegen aan mijn verzameling
Is ook alweer een tijdje geleden. Heel af en toe dat er eens een te koop te vinden is. Maar ook dat is alweer een tijd geleden. Ik ben er nog steeds heel te vreden mee
Hoi,
Ik ben sinds vandaag nieuw hier op het forum.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik zelf een vraag op dit forum kan plaatsen.
Mijn vraag is:
Ik heb een Seiko Sportura GPS Solar SSF003.
Achter op de kast staat 8x22-OACO-2
Nu liep mijn horloge de laatste anderhalve week telkens 10 minuten achter. Wat ik ook deed…tijdzone opnieuw instellen…of proberen het horloge via handeling(kroon volledig uittrekken en onderste knop ingedrukt houden) sprong de minutenwijzer telkens 2 minuten vooruit.
Maar als ik dan de volgende ochtend wakker werd had het horloge zich weer zelf 10 minuten terug gezet(GPS)
Stond bijna op het punt om langs de juwelier te gaan.
En deze middag toen ik telefonisch contact had met de juwelier en het probleem uitlegde zag ik dat het horloge zichzelf terug op de goede tijd gezet had.
De juwelier had dit nog niet eerder voor gehad
Heeft iemand anders hier op dit forum dit probleem voor gehad of van dit probleem gehoord.
Mvg Mark Hermans
Is het deze?
Dit geprobeerd?
Om een Seiko SSF003J1 te resetten, trek je de kroon uit tot de tweede klik en houd je de knoppen A en B 10 seconden ingedrukt. Dit zal het systeem resetten en de tijd- en datuminstellingen terugzetten.
Overigens:
Welkom op ons horloge forum. Veel plezier hier.
Goedeavond,
Dit is hem ja.
Als ik het probleem nog eens voor heb dan zal ik dat eens proberen.
Ik was er nog niet aan uitgekomen hoe ik foto’s toe kon voegen bij een bericht.
Mvg Mark
Gevonden om afbeeldingen toe te voegen.
Hierbij mijn laatste 2 seiko horloges.
De oude Arctura kinetic heb ik al 20 jaar en loopt nog als nieuw, voorzien van sapphire crystal dus geen krasje op het glas. De kast heeft al wat te verduren gekregen aangezien ik deze 365 dagen per jaar droeg.
Deze lag de laatste 2 jaar in de kast stil en deze week terug gedragen en loopt weer van ouds.
De laaste is dus de Sportura GPS Solar.
Ook deze draag ik nu al jaren onafgebroken.
Ik ben zeer tevreden met mijn Seiko’s
Mooi ding wat is dit voor een type?