Goedenavond forum, ik heb zojuist een seiko turtle gekocht die een 4 tal jaar oud is zonder onderhoudsgeschiedenis. Zou iemand mij kunnen vertellen wat het onderhoudsinterval is voor de 4r36 caliber. Ik zie dat in het boekje op 2 a 3 jaar staan maar dit lijkt mij wel heel mager. Verder had ik dan nog de vraag of het verstandig is om deze mee in het water te nemen op die leeftijd. Ik ga morgen namelijk surfen en weet niet zeker of dat ik hem dan aan zou houden of dat hij die dag thuis doorbrengt…
Fotos!
Een nieuw uurwerk is 50 euro. Gewoon net zo lang dragen tot ie kapot is en een nieuw movement erin en de plaat+wijzers over zetten.
Het is altijd een gok. Maar in principe als de case niet open is geweest zijn na 4 jaar de rubbers goed en je horloge waterdicht. Meestal gaan rubbers kapot bij openen caseback en uitdrogen. Dat laatste is duurt lang. Wil je het echt zeker weten moet je een druktest laten doen… maar hoe meer tijd tussen de druktest en het zwemmen, how groter de kans dat door een tik op de kroon bijv. je horloge toch water pakt. Gelukkig zijn ze betaalbaar en platen/wijzers genoeg.
In mijn ogen is ermee zwemmen een aanvaardbaar risico.
Dankjewel voor je reactie weer @Ruud, je hebt me al enorm geholpen vandaag😁. Ik had trouwens geen idee dat die kalibers zo goedkoop aan te schaffen waren.
ik denk dat een 4r36 ook wel duurder zou zijn om te kopen. Een NH36 kan je wel voor een klein prijsje vinden.
Wacht maar tot seiko master @koekoek gehakt van me maakt.
Aangezien je al een 4r36 rotor hebt zou ik die overzetten van de 4r36 naar de NH36. Niemand die het ziet…
En online zie ik 4r36 voor 52 euro gaan, maar t adres ken ik niet. Cousins doen ze bijna 80 pond, dus dat is bijna 3x zo duur als het op de rotor na identieke nh36 movement…
Groter dan verwacht helaas, balen. De kast zelf draagt niet groot maar de bezel maakt het horloge wel echt fors.
Alsof er een UFO geland is op je pols
Ik vind het een grappig ding, maar het oogt inderdaad megagroot. De bracelet ziet er op de foto uit als 12mm ofzo
Dat valt met 22mm wel mee. Ik baal er wel van, ik ben lang naar dit horloge op zoek geweest. Ik wist dat hij niet klein zou zijn maar het formaat verbaasde me IRL toch. Maar ik heb dan ook een kleine pols.
Zo van opzij ziet de verhouding er al beter uit, moet ik zeggen. Maar het blijft een groot ding. Ziet er wel leuk uit op zich. Dit is een van die nano universes, toch?
Ik zag deze ergens langskomen, een Astron zonder GPS?
Overigens vind ik 'm niet om aan te gluren, maar da’s nogal persoonlijk natuurlijk.
Alleen al de aansluiting van de band.
Ja een instappertje denk ik.